• Humlan88

Hur får jag plattare mage snabbast?

Haade tänkt att jag skulle börja äta lite nyttigare och försöka gå ner i vikt.
    Har ett jobb där jag springer och rör på mig ganska mycket så att ut å springa när jag kommer hem har jag svårt för. Jag vill gärna ha lite plattare och fastare mage.

Snälla bombadera mig med era bästa tips! Hur får jag en platt mage snabbt utan att behöva göra nån superavancerad träning! Vill även gärna gå ner lite i vikt snabbt!

kram på er!

• Svar på tråden Hur får jag plattare mage snabbast?
  • Humlan88
    Hannah76 skrev 2011-07-03 17:54:09 följande:
    Plankan är bra.
    Power-walk på morgoen är bra.
    Plankan?
    Powerwalk, är när man går en runda innan frukost va?
  • Kalasbraigt

Powerwalk är när man går fort, på gränsen till springer. Det är en myt att pw är som mest effektiv på morgonen :)

• Hannah76
    Kalasbraigt skrev 2011-07-03 18:05:22 följande:
    Powerwalk är när man går fort, på gränsen till springer. Det är en myt att pw är som mest effektiv på morgonen :)
    Tänkte mer på att ts inte vill efter sitt arbete.
  • Kalasbraigt

Hannah: aha! Då förstår jag. Då tänker du helt rätt!

• martinam

Plankan. Du stödjer dig på underarmarna och tårna. Samma grund som armhävningar fast du står stilla på underarmarna. Se till att ha rätt hållning annars gör det mer skada än nytta. Har du fött barn? Isf måste du först stabilisera sido musklerna, inner musklerna och SEN dom yttre främre magmusklerna. Då dom särar på sig när man är gravid så funkar inte tex sitt upps. Sen finns det inga snabba sätt att gå ner i vikt på. Allt handlar om träning, motion och kost. Lycka till.

• martinam

By the way. Att motion på morgonen skulle vara en myt stämmer INTE. man sätter igång förbränningen. Hänvisa gärna till forskningen runt det är du snäll, både jag och min sambo (som för övrigt är kostrådgivare, pt, kock och utbildad inom typ allt som har med kropp, matt och motion att göra) är mycket intresserad av källan till ditt påstående :)

• Humlan88
    martinam skrev 2011-07-03 18:23:28 följande:
    By the way. Att motion på morgonen skulle vara en myt stämmer INTE. man sätter igång förbränningen. Hänvisa gärna till forskningen runt det är du snäll, både jag och min sambo (som för övrigt är kostrådgivare, pt, kock och utbildad inom typ allt som har med kropp, matt och motion att göra) är mycket intresserad av källan till ditt påstående :)
  • Kalasbraigt

Min kostrådgivare och träningscoach som är utbildad säger att det är så. Men var hon fått infon vet jag inte! Hon säger att kroppen inte kan veta om det är morgon eller dag. Jag kan ha fel jag :)

• martinam

Fast kroppen går ner i varv på natten för att spara så mycket energi som möjligt då man inte äter osv. Kroppen vet väl inte om det är dag eller natt men den är skapt för att fungera saktare på natten. En rask promenad sätter i gång allt snabbare och man blir piggare vilket i sin tur gör att man orkar mer under dagen. Om man går på morgonen när kroppen är seg och på viloläge så är det som att kroppen får en signal som säger åt den att det behövs energi, massor av energi för att orka röra på kroppen.. Producera Massa energi resulterar i fettförbränning. Enkelt.

• martinam

Ett väldigt enkelt råd är att göra av med mer energi än du stoppar i dig. Sallad tex är det inte så mycket energi i men det ger mycket volym i magen vilket gör att du känner dig mätt snabbare. Ta en mindre tallrik, man äter oxå med ögonen. Ät inte framför tvn, man blir mättare om man ser vad man stoppar i sig. Det är alltid svårare att börja men när man kommer in i det så går allt av sig själv. Smyg in träning i vardagen. Ta trappan ist för hissen, hoppa av en hållplats innan. Gör benböj när du borstar tänderna, kör lite biceps med Ica kassarna. Kör lite mage innan du går upp ur sängen. Till misstolkning: enligt Kurt berg, som utbildat i ämnet kost och idrott på Umeå universitet i ca 20 år, hävdar att morgonpromenader leder till ökad förbränning och även ökad fettförbränningskappacitet. Så säger även Fredrik Paulun. Även lärare på idrotsmedicin Umeå universitet hävdar samma sak. Bengt saltin skulle oxå han instämma i det hela, han och hans forskningslag tillhör det värdsledande inom träningsfysiologi. :)

• Thomas 66
    Kalasbraigt skrev 2011-07-04 06:58:52 följande:
    Min kostrådgivare och träningscoach som är utbildad säger att det är så. Men var hon fått infon vet jag inte! Hon säger att kroppen inte kan veta om det är morgon eller dag. Jag kan ha fel jag :)
    Det stämmer säkert att kcal förbrukningen blir det samma över dagen, om du nu går morgon eller kväll.Det ända som jag kan tänka mig är att du kommer in i fettförbräning något snabbare
  • martinam
    Thomas 66 skrev 2011-07-07 10:04:37 följande:
    Det stämmer säkert att kcal förbrukningen blir det samma över dagen, om du nu går morgon eller kväll.Det ända som jag kan tänka mig är att du kommer in i fettförbräning något snabbare

nepp... om du går på morgonen så förhöjjer du förbränningen och ligger på en HÖGRE och jämn förbränning under hela dagen.
  • martinam
    Thomas 66 skrev 2011-07-07 10:04:37 följande:
    Läs vad det står ovanför ditt inlägg, det är vetenskapligt bevisat.
  • Thomas 66
    martinam skrev 2011-07-07 13:55:36 följande:
    Läs vad det står ovanför ditt inlägg, det är vetenskapligt bevisat.
    Tror dig gör så själv, sen vet jag inte om det har någon större  betydelse  i längden
  • patrikiden

För platt mage så är kosten alltid viktigast, sedan motionen och sist magträningen. 

Så klart så skall du ju kombinera dessa 3 saker för snabbast resultat.

Motionsträning behöver inte bara vara promenader, utan riktigt hård konditionsträning är också bra om du inte har som mål att öka i muskelvikt samtidigt.

När det gäller morgonpromenader på morgonen så är det effektivare att ta sina promanader på morgonen, i andra hand direkt efter styrketräning.

Men vetenskapliga studier har visat att i längden (månader) så blir resultatet det samma. Alltså då spelar det ingen roll om man har lagt sina promenader på morgonen eller inte. (det är det senaste som jag har läst i alla fall)

Sedan finns det ju en massa vetenskapliga studier som säger olika saker. Bara för att det är en vetenskaplig studie så är det inte skrivet i sten. 

Svar på tråden Hur får jag plattare mage snabbast?