Lindakl skrev 2011-07-05 02:31:53 följande:
Jag hade väl rört mig själv där nere men aldrig stoppat in fingrarna..
så måste säga samlag.
Jag var då 15 år när det hände för första gången:)
Samma här, tror jag - men jag röstade ändå på "egen sexuell experimentering". Jag hade onanerat många gånger innan jag hade "samlag" med en kille första gången (var då 15 år). Jag kan uppriktigt inte komma ihåg om jag testade att stoppa in fingrarna eller inte. Onanerar mycket sällan på det sättet, det behövs inte, helt enkelt.
Anonym skrev 2011-07-05 02:29:48 följande:
jag tycker frågan var intressant. har själv funderat i liknande banor. ibland får man intrycket av att tjejer när de förlorar oskulden aldrig tidigare fört upp något där. som kille är det jättekonstigt. genomsnittskillen har säkert runkat tusentals gånger innan han får doppa på riktigt. och som kille gör man antagandet att man som tjej skulle tycka det var spännande att se både hur långa och grova saker som får plats där innan man vågar sig på att testa äkta vara.
är det vanligt att man som tjej aldrig använt dildoliknande föremål innan man hade sex för första gången? om det är så, varför?
Fast det är nog mer en manlig fixering vid att något ska "föras upp där". Att en kille onanerar innebär ju inte att han måste ha ett "hål", i någon form att föra in snoppen i, eller hur. Jag tror att många tjejer onanerar alldeles utmärkt utan att föra upp saker i kroppen. Jag var då aldrig intresserad av att testa vilka "saker" som får plats.