Mamma1012 skrev 2011-10-10 19:03:06 följande:
Ja vi köpte padwico och den är bättre men jag är inte helt nöjd med den heller.
När sändarens (den som är hos barnet) batterier tar slut varnar mottagaren men fortsätter varna även om man sätter sändaren på laddning. Pratade med Padwico som rådde mig att först stänga av sändaren innan jag satte i laddaren och sen sätta på den igen och då fungerar det. Mottagaren slutar varna. Batterierna håller inte så länge så jag måste ladda ganska ofta tycker jag och när sändaren står på laddning blir den väldigt varm så temperaturmätaren fungerar inte korrekt då. Kan visa 27 grader på mottagaren men i rummet är det egentligen 20 grader, så det får man komma ihåg.
Mottagaren vibbrerar bara när ljudet från sändaren är så högt att lampa tre tänds. Den varnar med ljud när E rör sig men vibbrerar alltså inte förrän han skriker. Jag ville ha en babyvakt som varnar innan han skriker så jag kan förbereda mig på att han håller på att vakna. Vibbratorn är alltså inte den bästa men supernovan varnade ju bara när han skrek och då även med vibrator så det kanske inte går att få en babyvakt som vibbrerar tidigare?
Ljudet är lite lågt tycker jag oxå, inte när han skriker men när mottagaren tar emot ljud att E rör sig eller annat, det surrar lite och lyser men det är inte så högt. De flesta kanske inte vill att den varningen ska vara så hög men då tänker jag att man i stället skulle sända volymen, vi har på högsta och det är inte så högt som jag önskar.
I övrigt är jag nöjd med den. Den är liten så den är lätt att lägga i vagnen om E somnar där, den visar temperaturen korrekt om den inte är i laddaren och den är lätt att sätta fast i byxorna om man vill ha den med sig. Supernovan tyckte jag var svår att fästa, fästet var så hårt .
Men jag fattar inte, måste den vibrera vid varje rörelse hos barnet? varför räcker det inte med att den brusar menar jag? du vet väl att den drar mycket mer batteri om ni har vibratorn på? Vår reagerar varenda gång barnet bara typ rör sig men alltså då med brus, så vi vet ju att han är på väg att vakna tex även om han inte gör ljud ifrån sig på en stund.
Sen har jag inte sett någon större vits med temperaturmätaren ändå så vi har vår sändare i laddaren på nätterna i sonens rum.
Vi har också haft problem några gånger förr med att den fortsatte larma en stund efter att man satt den på laddning om batteriet tagit slut men med lite micklande (ta i och ur några gånger typ) så brukar det lösa sig.