• Anonym (TS)

Farligt att ta Voltaren om man mot all förmodan skulle vara gravid?

Hej!

Jag vet inte om jag är gravid, är sen med mensen sedan några dagar tillbaka men har känningar, det vill säga, lätt mensvärk och därför äter jag Voltaren, något jag måste göra för att inte ligga däckad när jag väl börjar blöda. Men om jag nu skulle vara gravid, är det farligt att äta Voltaren, jag menar, kan det påverka fostret redan nu? Det står att man inte skall äta Voltaren om man försöker bli gravid.

• Svar på tråden Farligt att ta Voltaren om man mot all förmodan skulle vara gravid?
  • Anonym

Tar du voltaren i förebyggande syfte? De verkar ju ganska snabbt?

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2011-07-03 22:04:59 följande:
    Tar du voltaren i förebyggande syfte? De verkar ju ganska snabbt?
    På mig gör det tyvärr inte det, jag måste ta så fort jag känner att jag börjar få ont, annars är det kört.
  • Anonym

Du kanske borde prova nåt annat om ni försöker bli gravida?

• Anonym (TS)

Vi försöker inte aktivt, vi har haft avbrutna samlag och det har aldrig hänt något tidigare men nu är jag i alla falll sen och mår ganska kraftigt illa om nätterna, så jag har börjat fundera och om det i sådana fall kan vara farligt för fostret att jag äter Voltaren.

• Theza

Alla former av antiinflammatoriska preparat bör undvikas om man försöker bli eller är gravid... det hämmar fertiliteten och kan leda till missfall. Försök proppa i dig alvedon istället, hade jag gjort.

• Anonym (TS)
    Theza skrev 2011-07-03 22:20:12 följande:
    Alla former av antiinflammatoriska preparat bör undvikas om man försöker bli eller är gravid... det hämmar fertiliteten och kan leda till missfall. Försök proppa i dig alvedon istället, hade jag gjort.
    Tyvärr hjälper de inte ett enda dugg. Får försöka låta bli att ta tabletter tills blödningen förmodligen drar igång, bättre att ligga däckad en dag än ett missfall. :)

Tack för ditt svar!
  • Boudicea

Jag tog voltaren när jag var med barn, oplanerat, trodde det var magsår. När vi äntligen fick komma på ul visade det sig att jag var i v. 18 och hade ätit voltaren vid kanske tre tillfällen. Läkaren sa att det fanns studier som visade på större risk för hjärtfel om man ätit voltaren under graviditeten och det visade sig att vår dotter fick ett hjärtfel (!), en missbildad klaff och jag har fortfarande dåligt samvete över det, fast jag inte visste om att jag var gravid när jag tog voltaren. Jag vet ju inte om det hade med medicinen att göra, men mitt råd är att du ska låta bli!

• bambigirl

Oj, 2006 fick jag voltaren och Alvedon utskrivet ihop att ta mot migrän från v 18 tom v37. Iofs efter att hjärtat var bildat, men ändå?
    2007 hade det ändrats, då fick man inte äta voltaren närmare bf än 3 månader.

• Anonym (TS)

Tack för era svar, jag låter bli tills jag vet hur det är.

• Shahoda

Ja är gravid på vecka 6 , är det okej om ja ta voltaren 25mg eller kan det vara farligt för mig

Svar på tråden Farligt att ta Voltaren om man mot all förmodan skulle vara gravid?