• Anonym

Min sambo spelar data-spel hela nätterna......

Jag/ vi har ett problem i vårt förhållande, min sambo har blivit helt beroende av ett spel som heter world of warcraft.... kallas för wow... I början så spelade han inte så mycket men det blir mer och mer. Han jobbar bara kvällar, slutar jobbet kl. 1 och sedan spelar han till morgonen... Är det någon annan som har samma problem??

• Svar på tråden Min sambo spelar data-spel hela nätterna......
  • Anonym

så gjorde mitt ex när han ville att jag skulle tröttna på honom...

• Anonym

Min kille fastnar på poker men menar inget med det. Behöver bara koppla av och glömmer tiden.

• Anonym

Jag tror inte han vill att jag ska tröttna på honom...... Så känns det inte i alla fall.
    Jo, han spelar nog för att varva ner men behöver man varva ner till 9 på morgonen.. Det är helt klart ett beroende..

• Anonym

jag hade inte startat denna tråden om han bara spelade några timmar efter jobbet... jag förstår att han måste varva ner, det gör alla människor. Men hela hans sociala liv försvinner eftersom han sover tills han börjar jobba kl. 16....

• Anonym

Han gör inte mycket hemma, diskar och så gör jag för det mesta.. Jag tjatar mycket på honom att han ska göra det.. ibland blir det gjort, ibland inte. han säger också att han ska sluta spela wow men det har inte skett än och han har sagt det länge...

• Anonym

Även fast man pratar så kanske det inte hjälper, det spelar ingen roll hur många ggr han säger han ska spela mindre, han måste visa det också.. eller hur??

• Anonym

tack för alla råd!! Vi får se vad som händer.... en till sak om spelet... Det kostar att spela också, jag irriterar mig så fruktansvärt.. Först så köpte han spelet, kommer inte ihåg vad det kostade men det var inte särskilt billigt och så kostar det drygt 100 kronor i månaden... I slutändan så blir det ett väldigt dyrt spel!!!!

• Anonym

WOW, sambon har fastnat i det oxå.helt fast, selar timvis pe dag........ofta otroligt störand eeftersom det begränsar hans insatser i lägenheten..............

• Anonym

TS

Förstår att det är oootroligt frustrerande. Jag har gått igenom samma sak fast det var inte spel utan musik. Mitt ex är idag kändis och jag var tillsammans i 5 år med honom det var musik musik musik musik hela dagarna och nätterna... Det hela sluta med att jag inte orka kände mig utanför och han drogs in i musikvärlden och ja andra tjejer osv. Idag lever jag återigen med en musikkille. Han jobbar oxå natt och sitter uppe efter jobbet om det inte är vid datorn så är det vid tvn... Jag menar vad ska jag göra? Hans arbetstider är på natten han måste få sova på dagarna precis som jag måste få sova på natten. Sedan att din kille börjar bli spelberoende det är en annan sak. Personligen skulle jag se till att när han kom hem en natt att han inte kunde spela spelet så får du se hans reaktion!!

• Anonym

Psyk tramsans

Det känns som om du har det lite värre än mig, min sambo är aldrig otrevlig mot mig på det sättet... Men han blir irriterad när jag tjatar på honom.. Vi har ju också datorn i gästrummet så jag störs inte av det på det sättet, när han knapprar. Men bara vetskapen om att han sitter och spelar kan göra mig sömnlös tyvärr...

Svar på tråden Min sambo spelar data-spel hela nätterna......