Inlägg från: Nystart |Visa alla inlägg
  • Nystart

Prislapp på barn?

Apropå kostnadsredovisning... kan inte kostnaden hos BFA regleras i efterhand??  Förut tror jag det var så? Hos AC låses avgiften när man skickar ansökan.
     Förutom förlossningskostnader och besök hos MVC så sparar staten några månader/år av barnbidrag oxå Skrattande

Jag är oerhört tacksam för mina barn och bryr mig inte om de pengar de kostat. MEN! Jag har också haft bra ekonomiska förutsättningar, vilket långt ifrån alla har. ( Att jämföra med att  Carin Jämtin pratade om att sport i TV blir en klassfråga när SVT inte fick OS, utan ev ngn betalkanal).

När ngn kollega dessutom var upprörd över att behöva ta ut föräldrapenning tre veckor  före förlossningen för att läkaren inte ville sjukskriva kände jag mig också lite provocerad...

• Nystart

Du har rätt, det är vid BB. Men jag har så för mig att jag läste i någon tråd att man via BFA kunde få extra faktura efter hemkomst, vilket upprörde. Även om det står om villkoren i avtalet förstås.

• Nystart

Det är ju väldigt trevligt att få tillbaka pengar... fast det läser man sällan några trådar om Flört

Svar på tråden Prislapp på barn?