• mal

han får inte bli sjuk innan operationen..

Min son på 2,5 månad ska opereras på måndag och kan inte göra det om han bli förkyld. Hur ska jag göra för att undvika det? Kan jag äta typ euchinagard så att det går ut i bröstbjölken? Ngn som vet om det gör det förresten? Är tacksam för alla råd för att undvika förkylning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-15 17:56:15:
    Jo förresten var går gränsen för när man inte får opereras/vara i narkos. Jag menar \"hur sjuk\" får man vara?

• Svar på tråden han får inte bli sjuk innan operationen..
  • Jordgubbsflickan

Det bästa är ju att inte gå och handla med honom nu fram tom måndag.

Jag menar att du ska undvika stora folsamlingar som tex åka buss, tunnelbana eller julhandlen...även vanliga affären som kan vara en smitthärd

Vet inte om du kan ta enchinagard när du ammar....står inte det på flaskan?

• mal

Står tyvärr inget på min euchinagard. Eftersom det är ett naturläkemedel så tror jag inte det finns så mkt info desvärre.

• Jordgubbsflickan

Min BM har sagt att man ska undvika de flesta naturläkemedel när man är gravid och ammar...

Jag skulle nog avstå om jag vore dig...för det är ju dessutom alkohol i det...eller hur?

Bätttre att "isolera" dig några dagar nu istället...

• Marängswiss

Det enda du kan göra är att isolera dig. Du kan inte ta Echinagard när du ammar.
    Min son opererades när han var förkyld, en planerad operation. Han var sex manader och hade fullnarkos, intuberad och hela köret. De far inte ha feber. Lite snuvig är ok. Och lungorna maste givetvis lata bra.

• mal

Marängswiss: Jaha så då borde det gå bra nu eftersom han varken är spec snuvig eller har feber. Ha de!

• Mosaik

de får inte ha feber eller vara allmänpåvärkade, lite snuva gör inget men jag tror att den värsta boven är att man tänker, HAN FÅR INTE BLI SJUK...vi hade väntat på magnetröntgen länge, tänkte att wille inte får blir sjuk, han var hur pigg o kry som helst till dagen innan, fick feber och det blev inställt, veckan därpå var jag mer avslappnad och wille fick sövas med lite snuva bara..lycka till, måndag e snart här

• mal

knubbisen: det stämmer nog at psyket spelar in en del.. Vi har iaf vart isolerade sen i torsdags så få väl hoppas på att han inte blir sjuk på avdelningern innan operation, men jag ska försöka att inte tänka på det ;)

Svar på tråden han får inte bli sjuk innan operationen..