Inlägg från: Desiré90 |Visa alla inlägg
  • Desiré90

Försöker igen

Nu försöker jag igen!

Någon i östhammar/uppsala trakten som har barn eller ska få barn?

• Svar på tråden Försöker igen
  • Desiré90

Häftigt! :D
    Vart e det du bor då?

• Desiré90

Nadiaa; aha vad skoj :) känner du många som väntar barn eller? :)

glit; Men gud vad kul! :) Ja den lilla krabaten skulle enligt dem ha kommit då, men precis dom jag trodde kom hon mycket tidigare ;) den 20 maj fick jag min lilla dotter :) aha trevligt, måste var härligt nu på sommaren? kunna ta promenader med den lille längs ån osv :)

• Desiré90
    Nadiaa skrev 2011-07-08 09:01:29 följande:
    Nej, ingen utav mina vänner väntar barn. Dock så har några barn, men dom är ca 3-4 år nu. Så det är kul att känna lite fler i samma sits :)
    Okej. Samma här. Har gamla klasskompisar som väntar barn osv men bor ju inte kvar där längre så man har inte lika tät kontakt. tycker man behöver stort kontaktnät med fler i samma sits så man kan få lite mer stimulerande umgänge :)
  • Desiré90
    Danni 83 skrev 2011-07-18 21:29:11 följande:
    Hej på er, vi är en familj som är på väg att flytta till Uppsala/Östhammar, beror lite på vart vi får lägenhet, jag är precis färdigutbildad miljö-och hälsoskyddsinspektör och har fått jobb i Östhammar. Börjar i slutet av augusti. 

Har en son född 2007 och en född 2010. Planerar fler barn men det blir först om några år när jag har fast anställning (är provanställd nu 6 månader sen går det förhoppningsvis över i en fast anställning) och barnen är lite större.

Vilka är ni? Ser att någon är gravid och någon har barn, hur gammal?

Vore trevligt att lära känna fler föräldrar i nya staden Skrattande Jag och sambon är båda 27 år.
    Hej!
    Vart ere du har lyckats få jobb i Östhammar?
    Jag heter Desiré och e 21 år och fick mitt första barn nu i maj :) Sambon min e 26 och har även en dotter sen tidigare som e lite över 2 år :)
    Har ni anmält er till östhammarshem?
    Jag gjorde det förra sommaren, tror det var i juni eller juli och vi flyttade in 1 augusti :) Så man kan ha tur och få skitfort, spec om man har ordnad ekonomi och de vet att man har fått jobb här så man behöver bo nära :)
  • Desiré90
    Nadiaa skrev 2011-07-09 20:28:12 följande:
    Håller med! Hur har det gått för dig/er hittills? Glad
    Det går skitbra ;) bättre än förväntat. Men för sej själv får man då inte vara, enbart när hon sover :)
  • Desiré90
    glit skrev 2011-07-09 21:48:23 följande:
    Skönt att du inte behövde gå massa över tiden då! :) När det började närma sig var jag tvungen att "programera om" min hjärna att inte vara helt inställd på bf-datumet ... vilket man (iaf jag) blir av att stirra på alla olika baby-tickers varje dag. Men vattnet gick på bf 28e maj och han  var ute nästa dag :D

Ja, jag var på väg att skriva att jag inte vart på några å-promenader men det har jag ju faktiskt... fast mer mot polishuset eftersom jag har BVC där ungefär :)

Är ni sambor/tillsammans med barnens pappor eller är ni ensamstående? Jag är själv med min lilla Noah :)
    Ja det var verkligen skönt! Tycker lite synd om dem som får vänta extra länge på sina små :)
    Jo man visste ju att det inte skulle komma precis på dagen, fast jag liksom visste och sa även till min BM att min kommer komma tidigare, men nejdå du e först föderska sa hon, du kommer gå 2 veckor över tiden. jag hade bokat tens maskinen hos henne och ville hämta den då när jag var där 1 vecka innan jag fick, men fick inte ta med den för vi skulle vi träffas igen nästa vecka och inte behövde jag den så tidigt. men tji fick hon! :P

Hehe okej, får bli fler då, inte bara till BVC :)

Jag e tillsammans/förlovad/sambo med mitt barns pappa :)
    Okej, hur känns det då? Stark du måste vara :)
  • Desiré90
    Danni 83 skrev 2011-07-21 19:55:57 följande:
    Hej, vad roligt att höra att det gick fort för er, jag har anmält mig nu men har inte lång kötid alls, några veckor bara, söker boende för fullt. Ev kan vi tänka oss att hyra hus så jag är inne och tittar på blocket också. Men tack för tipset! Glad Jag har fått jobb på kommunen som livsmedelsinspektör, kommer arbeta med livsmedelstillsyn på restauranger m.m. 
    Såg att de inte hade några lediga bostäder. men det hinner nog komma in några, sedan spelar det ingen roll om man har varit medlem en dag eller längre, man får erbjudande ändå och e det ingen annan som vill ha den eller att man svarar fortare så brukar man få den direkt :)
    Vi försöker också få hyra ett hus, men tyvärr så ser det ännu torrare ut på den fronten, eller ja om man vill bo lite utanför östhammar så finns det ju, typ som alunda. :)
    Aha vad kul! :) Jag arbetade också åt kommunen innan jag blev mammaledig, fast på sjukhuset :)
  • Desiré90
    Danni 83 skrev 2011-08-06 20:35:17 följande:
    Okej, tack tack =). Vad jobbade du med på sjukhuset? Inom vården antar jag?

Vad gör ni andra, när ni inte är föräldralediga förstås? ;)
    Ja precis :) Inom äldrevården faktiskt :)
  • Desiré90
    glit skrev 2011-08-14 22:42:39 följande:
    Jag har vart lite off här på FL på senaste tiden, men nu blir det skärpning :)
    Ja det där med BF... bättre att ställa in sig på 2 veckor plus så blir man förhoppningsvis glatt överaskad!

Tiden går så snabbt! Har köpt en liten skrivbok där jag skriver om Noahs utveckling och vad vi gör och så. Kan vara mysigt att läsa sen om några år och sen för sonen att läsa också. Skrev dom första sidorna häromdagen och insåg hur tiden bara flygit förbi, kändes som alldeles nyss vi kom hem från BB ju.

Att vara ensamstående har hittills inte var ett dugg jobbigt. Allt går så fantastiskt bra och jag klarar mig väldigt bra på egen hand. Mycket mycket bättre än vad jag trodde. Var inställd på att kämpa mig genom varje dag (fast glad endå).. aldrig få duscha, ingen sömn osv... men nej.. tvärtom :)

Hur är bebistiden för dig/er andra? Lite tuffare med syskon också kan jag tänka mig, visst hade du en 2åring?  Det handlar nog mycket om tur hurvida man får kolikbarn osv..jag har verkligen haft tur och det är jag väldigt tacksam för :)
    Härligt att det går bra! :) Ja tiden springer förbi. Jag höll precis på att städa ur hennes garderob med för små kläder.. Redan dags för helt nytt 62/68 :( Budget man måste ha då nu inför hösten/vintern, med allt nytt. Men har beställt lite smått basplagg så man börjar någonstans :)
    Och till en själv, det e ju inte alla plagg man kan amma i och inte får man bli kall medans heller :)

Vi ska ha dop för våran lilla kära nu på lördag, spännande och jobbigt på samma gång :) Men tiden går fort. Nu i slutet av månaden e det även dags för den första vaccinationen, scary! :)
  • Desiré90
    trollungen1989 skrev 2011-08-17 20:26:49 följande:
    hej! jag fick en liten pojke den 13april:) skulle va kul o prata lite o så:) bor utanför uppsala. är 89a
    hej och välkommen!
    vart utanför uppsala bor du?
  • Desiré90
    trollungen1989 skrev 2011-08-22 10:10:45 följande:
    Hej tack! bor på landet 2 mil norr om uppsala i en lägenhet. Hur bor ni?
    Tiden går så fort tycker jag! man hinner inte med.
    Hur går allt för er mår ni bra?
    Vi mår bra :) o allt går bra! Har ni mycket grejer till bebisen? finns ju så mycket leksaker o grejer till barn nu:) 
    Okej! :) Mot norrtälje hållet eller?
    Jag bor just nu i östhammar. men ska visserligen flytta till norrtälje.
    Ja den bara springer iväg, de va alldeles nyss som man kom hem ifrån bb tycker jag.
    Allt går utmärkt för min del iaf. Hon har varit hur "snäll" som helst. Sover hela nätter nu med, visserligen gjort det ett tag men. Alltså somnar vid ungefär 19 och vaknar vid 5 ungefär :)
    Va ner på öppna förskolan här idag eftersom jag inte känner några här. På babycafé. Men de va ingen hit, fick ingen respons alls. Alla kände redan varandra och verkade inte ett dugg intresserade av att släppa in fler, så det blev bara obekvämt. Synd när man äntligen tagit sej i kragen och vågat sej ner...
    Känner du många unga eller några överhuvudtaget som har barn där du bor?
    Vi har sådär lagom, inte så mycket leksaker eftersom hon e lite för liten fortfarande :) Men det finns hur mycket som helst ja, men dyrt!
  • Desiré90
    trollungen1989 skrev 2011-08-24 20:29:13 följande:
    Desiré90 skrev 2011-08-22 20:01:18 följande:
    Okej! :) Mot norrtälje hållet eller?
    Jag bor just nu i östhammar. men ska visserligen flytta till norrtälje.
    Ja den bara springer iväg, de va alldeles nyss som man kom hem ifrån bb tycker jag.
    Allt går utmärkt för min del iaf. Hon har varit hur "snäll" som helst. Sover hela nätter nu med, visserligen gjort det ett tag men. Alltså somnar vid ungefär 19 och vaknar vid 5 ungefär :)
    Va ner på öppna förskolan här idag eftersom jag inte känner några här. På babycafé. Men de va ingen hit, fick ingen respons alls. Alla kände redan varandra och verkade inte ett dugg intresserade av att släppa in fler, så det blev bara obekvämt. Synd när man äntligen tagit sej i kragen och vågat sej ner...
    Känner du många unga eller några överhuvudtaget som har barn där du bor?
    Vi har sådär lagom, inte så mycket leksaker eftersom hon e lite för liten fortfarande :) Men det finns hur mycket som helst ja, men dyrt!
    Hej nej motösterbybruks hållet. fast innan. Våran är oxåå snäll o lugn , hade ont i amgen innen så då var det gnäll men det kan han ju inte hjälpa. har din haft det? När föddes hon? Va tråkigt att dom var sånna, har inte gått på något än, finns där jag bor men har inte gått än.. Känner fler men dom bor inne i stan eller nån annan stans.. synd att det inte bor folk nära än! en finns det här där vi bor , men träffas inte sällan. Känner du måga i stan? Ja det finns så mycket o köpa,:) man vill ha mycket:) kul att köpa!
    Hehe okej :) Våran hade också lite magknip, men de fick över med minifom som tur var :) Våran föddes den 20 maj :) Nej jag känner inte en enda inne i uppsala faktiskt... :/
    Danni 83 skrev 2011-08-29 17:00:18 följande:

Hej på er.

Jag är andra veckan på jobbet nu, trivs bra och börjar få lite mer ordning. Har fått en trea i Österbybruk som vi flyttar in i i mitten av september, vi bor i en fyra för tillfället så vi byter ner oss ett rum men pojkarna får dela sovrum och på sikt vill vi köpa hus så det får gå ett tag.

Hur mår ni andra?

Desire90: Vad trist att få så dålig respons på babycafeet, hur var personalen då? De brukar vara så himla gulliga mot folk som är nya, som du säger så tar ju en del mod att våga sig ner ny utan att man känner någon annan. Bra gjort iallafall.

Hur har ni det med träffar? Jag har mycket att stå i inför flytten men så småningom är jag gärna med och fikar eller annat. Glad

Härligt, trivs du då? :)
    Personalen va likadana, de reagerade på att jag aldrig varit där förrut, och såg liksom undrande ut varför jag ens kom... så trist.. fast nu har föräldragruppen satt i gång så där finns det några trevliga, samt att vi börjat på babysim :) nu e de bara synd att vi ska flytta den 1 nov istället. tillbaka till norrtälje hehe. fast man ska ju ha någon att umgås med innan dess också såklart :)
  • Desiré90
    Danni 83 skrev 2011-10-17 14:43:16 följande:

Hej på er.

Vi har fått boende i Österbybruk, en trea så barnen får dela rum men det är ganska stort så det verkar fungera bra.

Är det någon som är intresserad av att fika eller ses på en promenad kanske till helgen? Vi kan ju ta oss nånstans i närheten.

Desire90: Har ni mycket att stå i inför flytten? Varför ska ni flytta?

Ja skulle kunna i helgen. men kan inte ta mej någonstans tyvärr då vi ej har bilen :(
    nja det e ganska lugnt med flytten, går sakta framåt, packat lite men e ju inte så mycket att packa ;P vi ska flytta till svanberga som ligger mot norrtälje :)
  • Desiré90

Hon blir bara 5 månader nu på tordag, så lite liten :)

• Desiré90
    Danni 83 skrev 2011-10-21 10:39:50 följande:
    Hojhoj, vi tänkte åka och bada i Gimo på lördag mellan 14-16, det är gratis för kommunanställda, visst var du också anställd inom kommunen? Familjemedlemmar går också in gratis. Glad Häng på om du vill. Jag kan ju maila dig mitt telefonnummer om du vill ses.
    Hej.
    Har inte haft tillgång till datorn, så har inte kunnat svara.. :(
    Men jag e hemma hos min mamma i norrtälje :), var tvungen att fixa lite inför flytten så tog bussen.
    Men du jobbar i veckorna eller hur e det?
    Maila numret om du vill :)
Svar på tråden Försöker igen