Inlägg från: milamila |Visa alla inlägg
  • milamila

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

bröstvårtor blir ljusare och rand ska försvinna...men det tar ju ett tag. Min ena bröstvårta är 2! ggr större och även mörkare än andra...lite lustigt. Den bröst har alltid varit lite större men nu är det nästan extremt.
    Min vännina när hon ammade sitt första barn hade bara ena tutte som växte och var i storlek C och andra var A.. och bebisen föredrog så klart den större..hahaha, då skrattade vi :)

• milamila
    qatteriin skrev 2012-01-17 15:56:28 följande:
    Hehe i helgen låg jag och maken och tittade på film, det var närmre midnatt. Plötsligt sparkade knodden så hårt på revbenet att jag skrek rätt ut, högt som tusan, och skrämde nästan livet ur maken. Stackars grannar, tänker jag, haha! Så hårt brukar det oftast inte vara, utan det blir mest kvidanden och småskrik, men det här var verkligen ett skrik som om jag blivit misshandlad! Skäms
    hahahaha...förlåt, kunde inte låta bli att skratta :) jag kände också så en gång...vi låg i soffan och sambon blundade till och hon sparkade så högt att jag "skrek" till...så vakna han och tittar på mig med jätte ögon och jag bara skrattade :)
  • milamila
    ZJN skrev 2012-01-17 20:40:04 följande:
    hjälp?1!

om ni buffar på magen, svarr alltid bebisen tillbaka ????
    Är i vecka 33 +3 o tycker att den inte svarar :S  
    min svarar nästan aldrig på allt som sägs de ska svara på...buffar, bada, kall vatten...då är hon tyst och avvaktar...men när jag ligger ner och inte gör nåt då brukar det bli liv :)
  • milamila

Qatteriin:det är kanske precis tvätrom..den nya BM känner dig inte alls och kommer nog ta dig på största allvar, så skriv alla frågor så du inte glömmer nåt. Jag ska till min kl 15:30..men nerdrogat sambo efter hans tandläkare (hans tandis sa att han få hämtas efter de mediciner de ska pumpa i han) ...

• milamila
    Qatteriin du är jättefin ju :)
    Vi var hos BM igår...eftersom blodtrycket var så fint och jag mår bra så tog hon inte urinprovet och inte heller socker, ingenting alls...mätte bara magen, som har vuxit 1 cm i veckan...till 30 i vecka 31+4, hon håller sin medelkurva så fint. Och jag har gått upp 1 kg i veckan... tänk om det fortsätter så...då landar jag på 20kg+..det kändes inte så i början, men det är kanske tillväxtsperiod *hoppas*
    Och idag var vi på andra delen av Futbildning, kul att träffas med alla igen och prata om tiden efter förlossning.
  • milamila

Linn66, välkommen oj 38+0..det är ju det jag planerar jobba till...hehe, min bebis få hålla schemat :P har 56 dagar kvar till BF och känner mer stress än längtan ...att man ska hinna med allt...och jobba heltid

• milamila

Var precis i tankar om täcken och så..har fått massa set av min kompis och allt har olika mått, men hon sa hon hade täcke och kudde från ikea..få bli så också.

Jag allmänt känner mig nere och stressad, så mycket jag vill fixa men hinner knappt för efter jobbet vill jag vila bara!

På lördag ska jag ha babyshower...är det nån mer som haft/ska ha?

• milamila

min sambo sa att han kände sig instängt och ville sova borta några dagar...och så tyckte han det var ok och kom inte hem igår.
    Det gjorde mig så ledsen att jag känner han kan bara dra när det passar och jag ska acceptera det. Men jag sa att går han så behöver han inte komma tillbaka, orka ha hans flip 2 ggr i månaden...har inte ork för det just nu.

• milamila
    jempalainen skrev 2012-02-22 09:54:04 följande:
    Jaha, nu skiter man på sig också!!
    !HjärtaHjärtaHjärta  
    hahahaha...vad jag skrattat :D kunde lätt hända mig...men då skulle jag nog skrika ut sambon från toan..eller skita i badkaret fyyyyyyy....usch. Jag ska be om lavemang på FL..och jag brukar ju få diarre ändå när jag har mensvärk så hoppas det finns inget kvar där när det är dags att krysta!
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)