• Caterham

D-droppar i vällingen

Min dotter på 20 månader brukar inte vilja ta D-dropparna på kvällen så jag brukar
    fuska genom att lägga dom i kvällsvällingen.

Nu har det slagit mig om dropparna av någon anledning tappar sin verkan om dom blandas ihop med en varm välling.

Uppskattar svar som någon vet och inte några gissningar

• Svar på tråden D-droppar i vällingen
  • Länisen

Det jag hört är att om det är de oljebaserade dropparna så kan de lägga sig som en hinna runt kanten i nappflaskan istället för att följa med ner i magen och att man inte ska göra så med dem, men att det ska finnas vattenbaserade droppar som man kan göra så med. Vet inte om det stämmer, men det låter ju rätt rimligt. Jag droppar mina rakt ner i munnen på min unge, han får ligga ner och så droppar jag. Han tycker det är skitkul när dropparna landar på tungan Glad

Casper 2010-06-09
  • Länisen

Googlade lite snabbt och det verkar vara så som jag skrev. De vattenbaserade kan man blanda, men inte de oljebaserade.

Casper 2010-06-09
  • lovley00

Oj vi har blandat så hela tiden, det borde ju i så fall stå på eller att bvc meddelar detta.

• Caterham

ojdå, kanske var bra att jag tog upp detta ämne.

• SilverEmma

Jag brukar droppa dem i vällingnappen medan jag värmer vällingen. De tycker det är kul att ta ett sug på den med dropparna i.

• MAM88

Men gud vad dåligt jag mår nu! Har gett dottern dropparna i flaskan med ersättning/vällingen hela hennes liv (nu 9mån) har hon tagit skada?! :(

• lovley00

Det står när man googlar runt att blanda ej ut i vällingen men det står inte varför man inte ska göra det.
    Det står även att det är farligt att överdosera d-droppar.

Tror iof att vi som blandar ut i vällingen kommer ha lika friska barn som dom som ger på sked. 

Här är en blogg och hon ger inte d-droppar på flaska.
    http://ennioeco.blogspot.com/2011/01/fraga-2.html

• Trynträ

Har du testat att droppa på en sked så att dottern ser och räkna högt? Min dotter tycker det är jätteskoj och vill gärna äta från skeden.

• La Lola
    MAM88 skrev 2011-07-04 23:08:08 följande:
    Men gud vad dåligt jag mår nu! Har gett dottern dropparna i flaskan med ersättning/vällingen hela hennes liv (nu 9mån) har hon tagit skada?! :(
    Knappast troligt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden D-droppar i vällingen