• Anonym

Snälla, behöver råd hur jag ska agera i denna situation så att det blir till det bästa för min fam. hems placerade dotter.

Fråga.... Kan inget alls om sånt här men funderar själv på att blir familjehem åt någon som behöver mig. För mig är det en självklarhet att målet är att barnet/barnen ska kunna flytta hem till sina biologiska föräldrar igen om detta är möjligt. Kan man i en sån här situation inte gradvis flytta hem ert barn igen? Alltså att man börjar dela på umgänget mer och mer och att familjehemmet senare kan var lite mer som en stödfamilj för den biologista familjen? Då slipper man bryta kontakten så tvärt om nu barnet bott där under en längre period.
    Kanske är en rosaskimrande drömbild och som sagt, kan inget alls om detta men att låta barn slitas upp med snabba ryck ur en familj och rakt in i en annan, även om det är den biologiska, måste ju ändå vara väldigt jobbigt för barnet.

• Anonym

Styrkekramar till er, TS!

MIn fråga är: Vem anställer dem här inkompetenta människorna på socialkontoren runtom i Sverige?

Svar på tråden Snälla, behöver råd hur jag ska agera i denna situation så att det blir till det bästa för min fam. hems placerade dotter.