Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

6 månader - sen i utvecklingen?

Låter som min äldsta .....förutom att han var långt ifrån några bababa . Det enda av det du skriver om som han är lite "senare" med är att rulla. Min äldsta rullade första gången till rygg vid 6 månader + 3 veckor, till mage strax före 8 månader......så han var också lite sen med judt det. Inte värdens motoriska gigant, men en alldeles vanlig 3½-åring .

Min yngsta som tvärtemot storebror generellt är rätt tidig åt ingenting annat än bröstmjölk förrän han var 8 månader.

Din kille låter som en helt vanlig halvåring . Barn är olika .

• Flickan och kråkan
    Paisley skrev 2011-07-05 12:51:35 följande:
    Tack för svaren!
     Då är det kanske helt normalt i alla fall. Har andra barn men de var mycket tidigare, fast alla är väl på sitt sätt. 

Men det här eviga sparkandet och flaxandet vad tror ni om det? Det är ju så fort jag lägger honom på rygg eller bär honom så börjar han sparka, alltså slå med benen mot underlaget, och det är hela hela tiden. Han har gjort så sen han var liten.

Så gör små barn ....i alla fall har mina gjort det .
  • Flickan och kråkan
    Paisley skrev 2011-07-07 00:50:52 följande:
    Man måste tydligen påpeka det för att de ska bli uppmärksamma.Okej att alla bebisar typ flaxar och sparkar med benen om de blir glada eller man leker med dem, men det här är verkligen ett konstant sparkande mot underlaget, inte bara lite då och då. Det är inte så att han typ sparkar till för att skjuta sig uppåt, då hade jag förstått att han gör det för att ta sig fram. Men han är inte intresserad av att förflytta sig på nåt sätt.
    Okej han är en glad bebis, skrattar hela tiden nästan lite för mycket. Han skrattar till och med i sömnen :)
    Sen älskar han att bada också, han hade kunnat bada i timmar och tycker om när det rinner vatten på honom och sitta o fånga strålen. Men skriker så fort man tar upp honom.    

Vår BVC sa att det var okej, eftersom han gör en del av grejerna som en sexmånaders ska göra så skulle vi inte oroa oss än iaf. Får väl hoppas att de har rätt.

Men små barn gör ofta så, för att det helt enkelt är roligt. De kommer på saker i omgångar. Jättevanligt att de t.ex. under en period ofta sitter och skakar huvudet - vilket många oroar sig för här på FL också - och det är jättevanligt i en viss ålder för att de helt enkelt upptäckt att de kan göra så och att det "händer" kul saker då.
  • Flickan och kråkan
    Paisley skrev 2011-07-08 14:52:00 följande:
    Men sparkar dem när ni bär dem också? För det gör min. Babysim hade varit något det. Vi brukar skoja och lägga en badboll på benen på honom och den snurrar i flera minuter haha.
    Varför är det konstigt att halvåringar sparkar med benen när man bär dem?
Svar på tråden 6 månader - sen i utvecklingen?