Inlägg från: MammaaL |Visa alla inlägg
  • MammaaL

6 månader - sen i utvecklingen?

alla barn utvecklas i sin takt, min dotter är snabb med det mesta, hon är snart 5 månader och kan nästan sitta själv, äta mat, rulla hit och dit och kan nästan krypa. Stå kan hon göra en längretid eftersom att hon är grymt stark i benen..

Men jag vet flera barn som är som son och det är inget onormalt :)

• MammaaL
    Ballerina74 skrev 2011-07-07 09:07:52 följande:
    Min dotter älskar oxå att bada. Jag är oxå lite orolig över flaxandet o har googlat (såklart) så nu är jag ännu oroligare. Tycker dock att läkaren skulle sagt något när vi var där (tänkte inte på att ta upp det då).
    Min dotter kan även spänna o sträcka på sig för att sen nästan bli lealös...hmmm...hoppas att det är normalt.
    vad är det som kan vara farligt med flaxandet???
  • MammaaL
    Paisley skrev 2011-07-08 22:57:40 följande:
    Ja du tack först och främst för det långa inlägget. Du har rätt i det du skriver. Om du läst min profil ser du att jag har 4 barn, kanske skulle ha nämnt det i trådstarten. Första var extremt tidig, kröp vid 5 månader, gick utmed möbler vid 7 månader och utan stöd vid 9 månader. De andra två var normala i utveckligen. Skillnaden är att min lille pojke har opererats då han var 3 månader och varit nersövd 2 gången. Så jag oroar mig lite för att han kan ha påverkats av narkosen. Eller att han kan ha något som varit där sen födseln. Han liknar inte sina syskon, han är ljusare än dem, har en annan huvudform och ganska sneda ögon. Hårfästet är format som en pik eller ett "V" om ni förstår vad jag menar.

Om någon har erfarenhet av något av det här får ni gärna svara!  
    Men du om du är så orolig, ta upp detta på bvc.. Jag tror ingen kan svara på det.. när du beskriver utseendet så låter det ju inte som om han skulle ha något fel.. han kanske bara är olik sina syskon :)
Svar på tråden 6 månader - sen i utvecklingen?