Inlägg från: tjohej11 |Visa alla inlägg
  • tjohej11

6 månader - sen i utvecklingen?

Min son är också född i januari och följer inte heller riktigt "mallen". Han har rullat ett par gånger nu sista två veckorna (bara från mage till rygg, ej tvärtom) men mest ligger han där man lägger honom och pillar på leksaker.

Sitta kan han hyffsat men jag lägger alltid kuddar runt då han för eller senare tippar. Han stödjer inte benen när man håller upp honom, han bara viker dom. Tar sig inte fram på något vis när han ligger på golvet.
    De andra barnen i föräldragruppen både kryper, går efter möbler och vissa står till och med utan stöd korta stunder. Så visst blir man orolig =(

Jaghar vart på BVC-sköterskan många gånger angående utvecklingen men får bara höra att alla barn är olika. 

• tjohej11
    Paisley skrev 2011-10-16 12:32:52 följande:
    Hur har det gått för dej? Min BVC säger fortfarande att detta är normalt. Men när jag själv ringde till sjukhuset sa dem att nej detta bör kollas upp och jag fick en remiss till dem direkt.

Han sitter mycket stadigare och kan stå om man håller i honom (inte i händerna men runt bröstet). Sen har han lärt sig vinka också.

Det är väl vad som hänt sen sist ungefär. Däremot är han jätteduktig på att titta på det man frågar efter. Mamma, pappa, lampa, tv, blomma, hund osv men det kanske alla barn är i den här åldern? 
  • tjohej11
    Paisley skrev 2011-10-17 11:40:18 följande:
    Skönt att det går framåt iaf. Men det skadar inte att ringa barn och ungdomsmottagningen så att de kan kolla upp. Om det är "nåt" så vill man ju inte förlora tid.

Men jag tycker det låter som att han är tidig på att förstå. Säger han orden också eller? Min pojke förstår ingen ännu, han reagerar på ljud men inte på sitt namn. Han säger bababa, gagaga, dadada. Det reagerade inte BVC heller på utan de sa att det var jättebra. Lite förvirrad blir man.

Nej han kan inte säga allt det, haha. Mamma kan han säga, sen är det mest bababa osv även för honom.

Vi ska till BVC om en vecka ungefär, ska se vad de säger då. 
Svar på tråden 6 månader - sen i utvecklingen?