• elwen

    Ni som förlorat ett barn i spd eller i magen , rökte ni?

    Jag undrar pga av att rökning kan ge en ökad risk till psd och psd i magen , inte för att på något sätt dömma någon.

    Skälet till att jag undrar just detta är att ni som ( beklagar eran sorg så mycket och önskar ingen behövde uppleva att fölora ett barn ) förlorat era barn , psd och andra oförklarliga anledningar aldrig verkar ha rökt under gravididteten.

    Är det så?
    För 98% av alla här inne som förlorat sina barn på detta sätt verkar inte ha rört en cigg ....
    Som sagt jag vill inte såra någon eller dömma någon , jag bara undrar

  • Svar på tråden Ni som förlorat ett barn i spd eller i magen , rökte ni?
  • Anonym (bara jag)

    jag är frisk som mört, har bra blodvärden och allt men ändå så förlorade jag mitt barn i magen. Har aldrig rökt en cigg och dricker heller inte, har bra fysik och immunförsvar, är väldigt sällan sjuk. Friskare människa får man leta efter men ändå så hände det mig, fick aldrig svar på vad som gick fel, det kunde inte hitta nåt.

  • Anonym

    Jag har aldrig förlorat ett barn men jag har några vänner som gjort det o 2 av dom upprepade gånger o jag kan säga att ingen av dom har rökt , däremot har jag o några vänner till mig rökt under grav o fått friska barn ...

  • Anonym (MY)

    En bekant till mig rökte och förlorade sitt barn i magen någon vecka innan BF, hon hade såklart jättedåligt samvete och frågade efter obduktionen om det hade med hennes rökning att göra. Läkaren sa att det inte hade det i hennes fall, bebisen hade "bara somnat" för att inte vakna mer.

  • Anonym (Rökare)

    Jag förlorade sonen i magen i v.35 och jag rökte en tid under graviditeten, dock var dödsorsaken att han hade lindat in sig i navelsträngen 7 varv runt halsen och hade även en "äkta" knut på strängen.

  • RoKa

    Jag förlorade min dotter i måndags 18 juli, hade bf 31 juli.
    Jag slutade röka i vecka 10.
    Har inte fått svar på varför hon dog, svaret kommer förhoppningsvis 5:te september då jag ska på efterkontroll hos läkaren jag hade under förlossningen.
    Troligtvis dog hon av syrebrist. Inte för att jag rökte i början av graviditeten.

  • Annaf79

    Jag rökte inte heller, och alla prover såg bra ut under hela graviditeten. Min moderkaka var delad vilket immebar att bebisen inte fick tillräckligt med syre och näring.

    Roka, har ni fått någon orsak?

    Så fruktansvärt att såna här saker kan hända. Vi förlorade vår dotter 30/12 och det känns så orättvist och overkligt.

  • Anonym (..)

    alltså om jag läser TS rätt så undrar du eftersom rökning bidrar tilld etta men många verkar inte ha rökt? så uppfattar jag din text iaf. för barn kan ju dö i psd ändå liksom.... bara att rökning är en bidragande orsak.

  • Anonym

    Jag har en bekant som förlorat två barn, ett mycket sent i graviditeten och ett runt vecka 22. Hon rökte, och röker fortfarande, som en skorsten. Hon hävdar bestämt att hennes rökning inte bidragit till att hennes barn dött, och hon använder sina tre andra friska barn som argument för att det inte är farligt att röka när man är gravid. Jag är ingen läkare, så jag vet inte, men hon säger att i båda fallen var det moderkakan som inte gjorde sitt jobb, den ena gången var dte typ en infarkt i moderkakan tror jag och den andra gången slutade den bara att funka.

Svar på tråden Ni som förlorat ett barn i spd eller i magen , rökte ni?