• Anonym

ellos!!!

handlar ni på ellos???
    är det bra kläder ?
    handlar ni på faktura eller konto?
    hur får man hem det man köper?
    posten eller hem i brevlådan??
    konto? hur mycket har ni i skyulder?

• Svar på tråden ellos!!!
  • Anonym

Jag har handlat på ellos med tyvärr är företaget oerhört oseriöst. De skickar t.ex ut reklam trotts att jag efter flera påtryckningar sagt att jag inte vill ha det (det är olagligt att skicka ut adresserad reklam om man säger att man inte vill  ha det). Jag beställde även några möbler där ifårn och då stod det att frakten var 0 kr (det stod det uttryckligen) när jag sedan fick bekräftelsen så var frakten helt plötsligt 1300 kr (vilket var typ dubbelt mot vad det jag hade beställt kostade) Jag ringde och påpekade detta och det enda hon kunde göra var att ta bort beställningen. Jag mailade och påpekade vad som hade hänt och tyckte att de skulle stå sitt kast då det även här har begåtts ett lagbrott då man inte får lägga på frakten i efterhand (självklart kan det ha blivit ett fel men jag fick inte ens svar på det mailet). Det sista jag beställde där ifrån var ett tyg som visade sig vara helt "vint" och därför inte gick att använda. Jag har tottalt tappat förtroendet för dem och skulle aldrig mer beställa där ifrån. Jag har tagit bort mig som kund ifrån dem (vilket är det enda som faktiskt gick ganska snabbt och smärtfritt) och då är jag ändå uppväxt med kläder från ellos, men måttet blev rågat om och om igen och jag lessnade tillslut...
    Kläderna är det nog dock inget fel på och de levereras till närmsta postutlämningsställe om jag mins rätt... 

• Anonym (..........)

Jag har bara beställt kläder och lampor och sånt därifrån och jag tycker att det är bra kvalitet, har nu en skuld på drygt 2000 kronor därifrån. Kläder och lampor har jag fått i posten.

• Habanero85

vissa kläder jag har köpt har tappat färgen efter EN tvätt!
    men vissa kläder är jag nöjd med.. lite ojämnt, har slutat beställa från dom..

• MsM84

Jag slutade beställa där för 1) kvalitén är ofta dålig 2) storlekarna är oförutsägbara, vissa plagg är stora i storleken, vissa små osv 3) bilderna/beskrivningarna är ofta undermåliga och sist men inte minst 4) jag blir så irriterad på all deras jäkla reklam! MINST en gång i veckan får jag något från dem, och detta trots att jag inte har beställt därifrån på säkert 2 år. 

• sommarbarnen

Handla märkeskläder -och använd rabattkoder från bla rabattkod.se samt dumsnål.se så gör du en bra affär

• Tealhawk

Vi brukar beställa därifrån ibland. Man får det man betalar för på Ellos tycker jag. Har beställt några "E-basic-plagg" som jag inte gillar så mycket, men Sarah Kelly-grejerna har hållit sig snygga jättelänge. Däremot kan jag hålla med om att vissa plagg inte riktigt har samma färg som på bilderna och har man sett ut matchande plagg som IRL inte matchar alls kan det vara irriterande. Fast jag brukar inte skicka tillbaka dem utan hitta andra användningssätt.

Storleksmässigt så ska man vara försiktig om man ligger just på gränsen mellan storlekar. Jag är stl 38 byst, 34 midja och 36 höfter enligt deras tabell så det rör till det en del. Brukar köpa 36 och det funkar i 9/10 fall.

Jag köper med min mamma fortfarande :P och hon kör med faktura. Då betalar man ju inget förrän grejerna är på plats. De brukar vanligtvis levereras direkt hem i postlådan, men större paket hämtas ut i närmaste utlämning. För oss är det ICA supermarket.

• Leone i Västerås

Man får vad man betalar för

Jag handlar en hel del från Ellos, och köper jag tex Kavatskor till barnen så är det ju samma skor som i barnskobutiken. Köper jag Levisjeans så är det samma jeans som i jeansbutiken.

De har ju sjukt stort sortiment med jättemycket märkesartiklar, så att allt skulle vara dålig kvalité går ju verkligen inte att säga.

Jag tycker det är smidigt att beställa. Små paket kommer i brevlådan och större kommer till vårt postombud, en IcaNära-butik.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Fru Sveden

Om du kan undvika att bli kund där så är det bra!om du inte gillar att bli terroriserad med reklam. Tror jag får minst 2-3 sms per vecka + minst reklam med posten 2-3 gånger i veckan det är helt sjukt.

Jag har handlat därifrån för många gånger och varje gång säger jag aldrig mer.

Enda bra köpet jag gjort var ett par puma vinterstövlar som jag fick 300:- rabatt på

Annars har allt annat varit mer eller mindre skräp.

Har ingen skuld hos dom och skulle aldrig ha det heller då deras ränta är sanslöst dyr!

Svar på tråden ellos!!!