Inlägg från: byorginalet |Visa alla inlägg
  • byorginalet

Cancersjuk mamma.. Tuff tid framöver..

Anonym (Jobbigt) skrev 2011-08-28 20:03:11 följande:
    Hej och tack för era svar.

Har faktiskt missat att jag fått svar i tråden men hittade den nu.

Min lillebror bor hos mig nu och hittills har det fungerat jättebra.

Mamma är hemma från sjukhuset nu och mår stundvis faktiskt bra, nu är det ca 2 månader kvar tills dom ska ta ett benmärgsprov på henne och se hur allt ser ut. 

Hematologsyrran, tack för ditt inlägg. Mammas lymfom är högmalignt och hon gjorde en stamcellstransplantation i auhusti förra året, men redan på röntgen 3 månader senare hade det kommit tillbaka kraftigt.
    Hon hade inget större val när hon skulle bestämma om hon ville göra benmärgstransplantationen med donator då cellgifterna inte skulle fungera länge till. Läkarna har sagt att det är 50 % chans att det fungerar på mamma.
    Men jag undrar lite när man faktiskt vet att det inte kommer tillbaka, när är man frisk? Om det nu inte har fungerat på benmärgsprovet om två månader, hur fungerar underhållsbehandlingar? 

Tack ska ni ha!              
    vad nu än lökarna säger så finns det totalt hopplösa cancerfall som botat sig själva efter läkaren tagit beslutet att det inte finns nått mer att göra,
     dom fallen har säker varit 10 gr sämre kondition än din mamma,
    jag har skrivit det innan på detta forum och jag skriver det igen  KOST OCH LIVSSTILOMLÄGGNING ÄR EXTREMT VIKTIGT NÄR DET GÄLLER CANCER  SNÄLLA PROVA MUNGBÖNSVÄLLINGEN DEN KAN HJÄLPA, ÄR ABSOLUT VÄRT ETT FÖRSÖK,
Svar på tråden Cancersjuk mamma.. Tuff tid framöver..