• Mammakossamu

Amma sitt 2 åriga barn offentligt!

Undrar om det är någon mer än jag, som funderar när man ser mammor som ammar barn som är över 1, 5 år offentligt. Det är självklart upp till var och en , hur länge man väljer att amma sitt barn, men snälla jag vill inte se det. Jag tycker det ser rätt groteskt ut. Vad tycker ni ?

• Svar på tråden Amma sitt 2 åriga barn offentligt!
  • Brunello

Jag tycker det ser rätt groteskt ut när feta människor äter bakelser, jag vill slippa se det Flört ska feta äta bakelser får dom faktiskt göra det hemma tycker jag!

*skojar och är lite ironisk*

Delamning till 2 år är faktiskt det normala i världen, så att amma en 18-månaders är inget konstigt eller onormalt och om du ger din unge en flaska välling offentligt, varför ska jag inte kunna ge min unge en tutte bröstmjölk? Vad är det som är groteskt? För jag lovar att du inte ser mer av min tutte än jag ser av din på stranden/badet?

• Lakritspipan

Jag ser aldrig någon amma barn i den åldern offentligt tyvärr. Så jag känner mig lite ensam! Jag ammade min 2,5 åring på ett fik i Falun häromdan och jag struntar i om någon tycker någonting om det.

• aud

Jag tycker att du kan titta åt ett annat håll och försöka inse att problemet ligger hos dig. Den ammande mamman ger sitt barn det barnet vill ha och behöver. Det är inte skadligt för någon. Mamman gör inget olagligt eller fel eller äckligt. Det är dina värderingar som gör det fel i dina ögon. Hade du bott i en annan kultur hade det kanske varit normen att amma tvååringar offentligt. Så ja, titta åt ett annat håll och muttra lite för dig själv. Klaga av dig när du kommr hem. Men be inte någon att anpassa hur de tar hand om sitt barn efter dig.

• nollställd

Ja, usch och hu, stackars dig!

Det måste ju varit mig du sett  för det finns inte särskilt många ammade efter året och defininitiv inte äver 18 månader -två år . Särskilt ofta kan du inte plågas av denna syn.

Det finns mycket man ogillar att titta på i denna värld. Denna företeelse är bland de minst vanliga av många som gäller små barn i det offentliga rummet.

• Enhelia
    Lakritspipan skrev 2011-08-14 11:50:58 följande:
    Jag ser aldrig någon amma barn i den åldern offentligt tyvärr. Så jag känner mig lite ensam! Jag ammade min 2,5 åring på ett fik i Falun häromdan och jag struntar i om någon tycker någonting om det.
    Bra! :)

Jag tycker det är rätt groteskt att människor tycker det är groteskt att amma barn. Oavsett om de är 1 mån eller 2 år.
  • thecarseatlady

Jag tycker det är jättefint och önskar att det hände oftare. Blir avundssjuk för att inte mina barn ville amma så länge.

• FannyGioia

Jag skulle reagera då det är en ovanlig syn i Sverige, men äckligt är det absolut inte. Hoppas själv att sonen vill amma i några år, det är himla mysigt (oftast).

• cosinus

Jag har ammat mina till en bit över året men jag ammar bara hemma i soffan efter 7-9 månader. Det är våran mysstund och jag har ingen lust att varken dela den med någon annan, blir störd eller störa någon.

Händer det saker runt om så blir iaf mina barn så nyfikna att de släpper stup i kvarten och eftersom de absolut inte behöver amma vid en specifik tid så väntar vi tills vi är hemma i lugn och ro. Är vi ute äter de annat.

• dripdrop

Skulle nog blivit glad om jag såg en mamma amma sitt 1,5-åriga barn, det är ju rätt ovanligt vilket är ett resultat av dagens sjuka samhälle.

Min dotter ammas inte lika ofta om vi är ute som hemma, men amningen är ju mer än käk för henne så jag kan inte direkt sticka till henne en banan omdet nu är trygghet/närhet hon vill ha när vi är ute på vift. Hon är 8 månader...

• Tanja f

Har du inte värre problem än så.... Jag ammar min 18 mån. Sällan ute pga att jag tycker det är bekvämare hemma (föredrar liggamning) men ibland gör jag det och jag får alltid positiv respons. Det är ngt naturligt och mysigt.

Svar på tråden Amma sitt 2 åriga barn offentligt!