• Annan84

Hjälp mig! Doomoo Softy eller Buddy??

HEJ!

Jag vill köpa en amningskude från Doomoo från en nätbutik och behöver hjälp med vilken modell jag ska välja eftersom jag inte kan prova den innan. Softy som är mindre och verkar vara perfekt som enbart amningskudde. Eller Buddy som är större som verkar suverän att använda nu under graviditeten när man sover. Dock undrar jag, ni som har den, är den för stor att använda som amningskudde i soffan?? Eller går det bra att lirka den bakom ryggen på ngt vis!

Snälla dela med er av era erfarenheter. Är mest sugen på Buddyn men den är dyr och jag vill ju att huvudsyftet ska vara amningskudde och tråkigt om den inte funkar bra för det eftersom det är mkt pengar som åker i sjön annars.

Tack!

• Svar på tråden Hjälp mig! Doomoo Softy eller Buddy??
  • Liten men naggande

Min buddy var verkligen min bästa vän under graviditeten (hade t om med mig min in på förlossningen vilket var toppen då förlossningen var lång och seg och jag behövde få sova), gav mig såå mkt bättre sömn än vad jag trodde var möjligt som gravid och min enda ånger när det gäller den var att jag väntade så länge med att köpa den (typ vecka 30 eller nåt)

Nu under amningen har jag min Buddy ibland bakom ryggen som extra stöd eller så lägger jag dem mellan mig och maken när lillan sover hos oss så att han inte ska rulla på henne. MEN Buddy är i mitt tycke för låg för att använda som bra stöd vid amning så den funkar inte som regelrätt amningskudde. Har därför köpt även en Softy som funkar bättre som stöd till Lillan vid amning. Den är liksom fastare och högre så att bebisen kommer upp bättre till bröstet och man får mer stöd -med en buddy måste man ändå lyfta upp bebisen för att den ska nå brösten.

Om jag var du skulle jag därför satsa på en Softy om det är till amning du har tänkt använda den så eller en buddy om du behöver sovhjälp nu under graviditeten -eller varför inte båda (en prisfråga dock i know).

Hoppas du har sett att jollyroom har superbra priser på dem just nu (jag är själv lite bitter då jag köpt mina till fullpris och de är ju inte direkt billiga men men)30

En nackdel med både buddy och softy är att överdragstyget inte är plastat på insidan (vilket gör att ev spill går direkt igenom till själva kudden som ju ite går att tvätta -jag kommer nog behöva slänga mina och köpa nya till nästa barn. Min buddy har tappar formen lite också men den är samtidigt väldigt välanvänd. 

Lycka till! 

• Annan84

Tack så mkt att du svarade! Ja jag såg att det va bra pris på just jolly room o därför som jag tänkte unna mig en lite "finare" amningskudde. Tycker om att de är diskreta i färgen dessutom. Man kommer ha tusen färgglada saker i barnsliga tryck ändå sedan :) dessutom passar de ultimat ihop med våra Jersey beach house sängkläder som jag för övrigt kan rekomendera!!!! Vill inte sova i andra lakarn längre! Ja nu köpte jag båda iaf :) impuls men tänker att med rean blir det nästan samma pris som o bara köpa buddyn till ordinarie pris ;) Hoppas att jag kommer gilla mina lika mkt som du! Tack återigen :)

• LittleMY

Tänkte försöka trigga den här diskussionen igen då jag själv funderar på Doomoo Softy och/eller Buddy. Är det fler som tycker att Doomoo Softy (den mindre) är bättre än Doomoo Buddy (den större) för just amning? Någon nackdel som ni ser med Doomoo Softy? Mycket tacksam för svar.

• Gästens gäst

Väcker denna tråd lite... Har någon kollat upp vad dessa kuddar innehåller. Vi har just köpt en kudde som luktar ny bil, alltså 100-tals gifter. Starkt luktar den också och så jag tror ingen vuxen skulle haft denna under huvudet.

Nej köp något annat en Doomoo som dessutom är oförklarligt dyra!

Svar på tråden Hjälp mig! Doomoo Softy eller Buddy??