Hjälp mig! Doomoo Softy eller Buddy??
Min buddy var verkligen min bästa vän under graviditeten (hade t om med mig min in på förlossningen vilket var toppen då förlossningen var lång och seg och jag behövde få sova), gav mig såå mkt bättre sömn än vad jag trodde var möjligt som gravid och min enda ånger när det gäller den var att jag väntade så länge med att köpa den (typ vecka 30 eller nåt)
Nu under amningen har jag min Buddy ibland bakom ryggen som extra stöd eller så lägger jag dem mellan mig och maken när lillan sover hos oss så att han inte ska rulla på henne. MEN Buddy är i mitt tycke för låg för att använda som bra stöd vid amning så den funkar inte som regelrätt amningskudde. Har därför köpt även en Softy som funkar bättre som stöd till Lillan vid amning. Den är liksom fastare och högre så att bebisen kommer upp bättre till bröstet och man får mer stöd -med en buddy måste man ändå lyfta upp bebisen för att den ska nå brösten.
Om jag var du skulle jag därför satsa på en Softy om det är till amning du har tänkt använda den så eller en buddy om du behöver sovhjälp nu under graviditeten -eller varför inte båda (en prisfråga dock i know).
Hoppas du har sett att jollyroom har superbra priser på dem just nu (jag är själv lite bitter då jag köpt mina till fullpris och de är ju inte direkt billiga men men)30
En nackdel med både buddy och softy är att överdragstyget inte är plastat på insidan (vilket gör att ev spill går direkt igenom till själva kudden som ju ite går att tvätta -jag kommer nog behöva slänga mina och köpa nya till nästa barn. Min buddy har tappar formen lite också men den är samtidigt väldigt välanvänd.
Lycka till!