Anonym (Hmm) skrev 2011-09-21 11:04:12 följande:
Det är ingen rolig historia, som min mans advokat sa ...förbered er på en "skitig" process. ...och mycket riktigt, redan i första brevet från mannens ex:s advokat så började skiten hagla ...mot mig, som hans fru speciellt. Det visste vi dock redan från början att hon skulle "rikta in sig" mot mig, men ändå är det en chock och se vilka lögner och vilket förtal hon är kapabel till. Tråkigt för henne (i vårt fall) är att båda barnen vill bo hos oss, bla för att, som barnen säger själva, att jag, pappas fru, håller ordning och reda, hjälper dem, aldrig lovar saker som jag inte håller, hittar på kul aktiviteter osv. Så hon har nog (förhoppningsvis) inte en suck rörande boendet, däremot får vi se hur det går med min mans ansökan om enskild vårdnad för barnen! Grunden för gemensam vårdnad är ju dock att man ska samarbeta och om man inte ens kan prata med varandra så är det svårt att utöva gemensam vårdnad. Så vi får se hur det går!
barn ärju ofta lojala och när de träffar en förlder är denna bäst av allt och de villbo där jämt och de är så bäst på vad de än gör.. och när de träffar den ändra vänder de påstoryn och villvara där jämt ch aldrig åka till den andra.
Barn kan inte heller föreställa sig hur det skulle vara att ändra boende eftersomde inte förstår hur mycket det ädrar i deras vardag som att de kanskemåste bytadagis, skola, de får tillgång till den förlder i samma omfattning som de haft förut och inget blev som barnet tänkt sig egentilgen.
barn är inte mogna att säga vart de villbo föreens de bivit över 12 år och då har en något med konssekvenstänkande på vad som händer om de byter boende.
Anonym (Hmm) skrev 2011-10-21 11:18:09 följande:
Ja, det är som du skrev i tidigare inlägg, livet är pausat. Iom att min man yrkar intermistiskt beslut på boendet, så betyder det att vi kan ha ett barn till på heltid i huset innan jul, men lika gärna kan vi få vänta tills hela processen är över... Man vet inte alls hur man ska planera framåt. Hoppas, hoppas på snabba beslut rörande boendet iaf och att det blir det som är bäst för barnen! Skriv och berätta hur det går för er!!!
om ni inte har extremt statka skäl som att tex barnen blir misshandlade varenda dag eller blir sexuellt utnyttjade så lär inte rätten byte boende interimisstiskt utan en vårdnadsutredning.. och om då inte barnen far illa hos den andra så oavsett vad barnen säger vart de vill bo så länge de är under 12 så kommer de med störtsta säkerhet att bo kvar där de bor nu.
att strida om boendet bara föratt barn säger tiller att de vill bo hos er när de är hos er före de är gamla nog att tänka konsekvent är nog det mest dummaste man kan göra eftersom man inte flyttar på barn som rotat sig så där bara föratt man nu tänkt att den andra ska bli umgängesförälder ett tag.