säg att du älskar mig
Jag skulle behöva råd av er! Det är långt men snälla läs och kom med förslag, jag är vilse.
Min kille säger aldrig att han älskar mig. Jag har tagit upp det med honom och sagt att jag tycker att det är jobbigt och han har svarat att han inte tycker om att säga sånt på beställning och att det känns som att jag förväntar mig att han ska säga det och då blir det inte ärligt.
När vi pratade hörde jag det han sa, att han känner sig pressad att säga något på beställning och det känns inte ärligt. Ju mer jag tänker på det så fastnar jag på den här "ärligt"-biten. Varför kan han inte säga att han älskar mig utan att det känns oärligt?
Till saken hör att jag faktiskt inte tjatar på honom varje dag, om det är det ni tror. Han sa senast att han älskade mig på våren förra året och på sms en gång i höstas. Jag pratade med honom om det första gången förra sommaren, sen i vintras en gång och i våras en gång. Senast blev han arg och sa "jamen det är ju alltid samma sak du tar upp som ett problem".
Ja, det är det och jag skulle vilja att vi löste det.
Jag kan inte säga att jag älskar honom för varje gång jag tänker "åh han är fin" eller "åh jag tycker om honom" så slås jag av tanken "just det, han känner inte så för mig". Och är jag dum nog att någon gång säga att jag tycker om honom och han bara är tyst eller säger mmm eller något så går en liten bit av mig sönder och jag känner mig så himla dum som överhuvudtaget ens sa något och faktiskt trodde att han skulle svara mig.
Jag vet inte hur mycket som sitter i mitt huvud, hur mycket jag har gjort värsta grejen av det och han inte alls älskar mig och bara är med mig "så länge", eller om han kanske tycker om mig och bara är en sådan som inte säger det. Jag kan bara tänka att om det var omvänt så skulle jag ansträngt mig för att göra min partner lycklig, i synnerhet om hon säger att hon känner sig ensam och oälskad i förhållandet.
Hur pratar jag med honom om det (igen....)? Ska jag prata med honom igen eller bara inse att han gör så gott han förmår och inte kan säga mer för att han inte känner så?