• år78

billigaste sista minuten?

varrt  hittar man det?

• Svar på tråden billigaste sista minuten?
  • Mannagrynsgröt

Nu sist valde vi att åka med ett danskt bolag från Kastrup flygplats, det blev tusenlappar billigare än motsvarande med svenska bolag. Då åkte vi med bravotours.dk de finns i Sverige också heter då solresor.se

Min sambo söker ofta resebolagens samlade sista minuten resor på charter.se eller solfaktor.se

Tyvärr är fler resor än vanligt bokade i sommar och därmed är sista minuten resorna verkligen inte billiga oavsett bolag. När tänker du åka? Snarast?

Hoppas du hittar något och kommer iväg på en trevlig semester Glad

• prospicientia

På den lokala resebyrån stod det Antalya 2000:- 2 veckor idag. Jag åkte precis en vecka för 3000:- ... Missade planet på vägen hem, men det är en annan historia. ... Det är värt att kolla reguljärflyg också. Man kan boka oförskämt billiga hotell via nätet så charter är inte alltid billigast.

• Leonel
    prospicientia skrev 2011-07-05 18:34:26 följande:
    På den lokala resebyrån stod det Antalya 2000:- 2 veckor idag. Jag åkte precis en vecka för 3000:- ... Missade planet på vägen hem, men det är en annan historia. ... Det är värt att kolla reguljärflyg också. Man kan boka oförskämt billiga hotell via nätet så charter är inte alltid billigast.
    Vart fick du den resan då? Det låter billigt, har en granne som så gärna vill till Turkiet men efter den 20 Juli. Tacksam för svar
  • år78

okej 
    jag har vart in på dom  vanligaste men svindyrt ju  

• år78

vågar man bara åka  med flyg och hoppas på hotell när man kommer ner?

• prospicientia
    Leonel skrev 2011-07-05 18:39:19 följande:
    Vart fick du den resan då? Det låter billigt, har en granne som så gärna vill till Turkiet men efter den 20 Juli. Tacksam för svar
    Vet inte vad resebyrån hette, men kolla. Det verkar finnas gott om billiga resor på nätet också. Men man måste ju vara flexibel och kunna lite när som. Jag bokade min resa i torsdags 23/6 vid 11 på kvällen och åkte på söndagen kl. 6.45. Men resorna verkar vara billigare nu. Det antydde de att de skulle vara också när jag pratade med dem på resebyrån. Men jag bokade som sagt på nätet, vilket är bäst, men nu letar jag också efter bästa sidan där man kan kolla alla reguljära också. Kommer inte ihåg adressen nu. Jag använde inte de bästa. Jag bara googlade och bästämde mig helt spontant.
  • år78
    prospicientia skrev 2011-07-05 19:04:04 följande:
    Vet inte vad resebyrån hette, men kolla. Det verkar finnas gott om billiga resor på nätet också. Men man måste ju vara flexibel och kunna lite när som. Jag bokade min resa i torsdags 23/6 vid 11 på kvällen och åkte på söndagen kl. 6.45. Men resorna verkar vara billigare nu. Det antydde de att de skulle vara också när jag pratade med dem på resebyrån. Men jag bokade som sagt på nätet, vilket är bäst, men nu letar jag också efter bästa sidan där man kan kolla alla reguljära också. Kommer inte ihåg adressen nu. Jag använde inte de bästa. Jag bara googlade och bästämde mig helt spontant.
    några tips vart på nätet ?

• Mannagrynsgröt
    år78 skrev 2011-07-05 19:03:45 följande:
    Om du är modig så visst, kanske... beror kanske på vart du tänker åka också.

Nä men ärligt, är flygbiljetterna så mycket billigare än charter att det är lönsamt att betala hundralappar(tusenlappar?) per natt på hotell? Kolla på någon av hotellsajterna (hotels.com t.ex.) vad ett billigt rum kostar på den destination du tänker åka till för att få ett hum om kostnaden. Tänk också på att transfern från flygplats till hotell kan variera kraftigt beroende på avstånd och destination.
  • prospicientia
    år78 skrev 2011-07-05 19:03:45 följande:
    Ja, men små orter kan vara problem. Där kan ofta vara fullt. Särskilt om vi talar om typiska semesterparadis. Små öar kanske inte är det bästa. ... men annars finns alltid hotell. I Turkiet verkar hotellen ligga på 60 lire/natt om man inte bokat i förväg. Hur mycket är det? 250 kr kanske, jag vet inte riktigt. Bra standard, rent, luftkonditionering och frukost inluderat + kylskåp på rummet. Det fick i alla fall jag för det priset och så kostade det även på andra hotell jag kollade. Men detaljerna kan alltid vara lite olika. Fördelen med att inte boka i förväg är ju att man är mer flexibel. ... En variant är ju att boka en riltigt billig charter ospecificerat (enkelrum för en person om de har det - det har de ibland) Sen kan man ju välja att bo på andra hotell om andan faller på och man t.ex. vill vistas i en annan stad i några dagar. Då har man ett reservhotell i bagaget så att säga.
Svar på tråden billigaste sista minuten?