Hur många kcal per dag?
För en normalviktig är det ca 1800 om man har stillasittande jobb. Men när man är på +, hur mycke ska man då då?
För en normalviktig är det ca 1800 om man har stillasittande jobb. Men när man är på +, hur mycke ska man då då?
Förstår inte din fråga...
Om man vill gå ner i vikt. Hur många kcal ska man äta så att kroppen inte hamnar i tex. i sparläge. 1800 är kanske för mycket.
Det beror ju på hur mycket du väger....
Du ska äta 1800 kc per dag med göra av med kanske 2500 kc i motion... du ska alltså hamna på minst minus kc för att gå ned i vikt. Så förklarade min dietist.
10 min på trampmaskin gav en förlust på 30kcal.. en timma på maskinen blir 120kcal... TIO timmar blir 1200kcal... jaha.... hm...
Jag håller på och går ner i vikt med att räkna kalorier . . Jag är 171 cm lång och har tänkt gå ner 11 kg tills i oktober och då ska jag äta 1468 kalorier . . . . Man ska inte äta under 1300 kalorier för då hamnar kroppen på svält . . Ett tips bli medlem på Aftonbladets Viktklubb kostar 500 kronor om året och sedan nyår så har jag gått ner 20 kilo ungefär . . . .
Minst 1400 för att inte hamna i svält.
Jag är 160 och tänkte faktiskt att någonstans mellan 1300 och 1400 borde va ok. Har lagt ut 1600kr på träningskort. Så jag ska ligga lågt med fler utgifter.
Jag äter ca 1600 kcal om dagen
Jag äter 1300 kcal per dag. Ökar intaget när jag motionerar. 30 min snabb promenad