• MamaInternational

Hur många kcal per dag?

För en normalviktig är det ca 1800 om man har stillasittande jobb. Men när man är på +, hur mycke ska man då då?

• Svar på tråden Hur många kcal per dag?
  • Philippa

Förstår inte din fråga...

• MamaInternational

Om man vill gå ner i vikt. Hur många kcal ska man äta så att kroppen inte hamnar i tex. i sparläge. 1800 är kanske för mycket.

• Philippa

Det beror ju på hur mycket du väger....

Du ska äta 1800 kc per dag med göra av med kanske 2500 kc i motion... du ska alltså hamna på minst minus  kc för att gå ned i vikt. Så förklarade min dietist.

• MamaInternational

10 min på trampmaskin gav en förlust på 30kcal.. en timma på maskinen blir 120kcal... TIO timmar blir 1200kcal... jaha.... hm...

• Maximus01

Jag håller på och går ner i vikt med att räkna kalorier . . Jag är 171 cm lång och har tänkt gå ner 11 kg tills i oktober och då ska jag äta 1468 kalorier . . . . Man ska inte äta under 1300 kalorier för då hamnar kroppen på svält . . Ett tips bli medlem på Aftonbladets Viktklubb kostar 500 kronor om året och sedan nyår så har jag gått ner 20 kilo ungefär . . . .

• UntilTheDark

Minst 1400 för att inte hamna i svält. 

• MamaInternational

Jag är 160 och tänkte faktiskt att någonstans mellan 1300 och 1400 borde va ok. Har lagt ut 1600kr på träningskort. Så jag ska ligga lågt med fler utgifter.

• hannis

Jag äter 1300 kcal per dag. Ökar intaget när jag motionerar. 30 min snabb promenad

Svar på tråden Hur många kcal per dag?