• lillajag82

Autism! Ska man ge omega 3? erfarenheter?

Någon vänlig själ som kan tipsa mig om lite saker när det gäller Autism och omega 3. Jag har läst eller hört om detta och undrar om någon har erfarenhet av detta.
    Bra/ dåligt..vilken sort är bäst eller vanligast osv.?
    Gärna snabba svar eftersom jag tänkte ut på stan senare och shoppa lite

Tackar på förhand..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-06 12:12
    Jag har ju hört om adhd..att det ska vara bra med omega tabletter alltså..jag kanske har blandat ihop det :-S

• Svar på tråden Autism! Ska man ge omega 3? erfarenheter?
  • Loriyana

Hmm...jag undrar också.

• awb

Vet tyvärr inte...det enda jag vet med autism och omega 3 är att dottern med autism/adhd tyckte det var oerhört givande att hälla i hela burken i ett glas vatten och gömma undan...;) Nej, skämt åsido, tyvärr har vi ingen erfarenhet men jag tror absolut inte att det skadar så shoppa du! :)

• FinaFamiljen

De flesta som kör tror jag kör på MorEPA junior, plusEPA eller EyeQ. Finns smaksatta som brukar funka på de flesta barnen i alla fall. Jag skulle inte vilja vara utan våra "godisar", sonen får MorEPA junior och plusEPA medan dottern som är lite mer kräsen bara äter MorEPA junior.

• lillajag82
    moegumsan skrev 2011-07-06 14:07:38 följande:
    De flesta som kör tror jag kör på MorEPA junior, plusEPA eller EyeQ. Finns smaksatta som brukar funka på de flesta barnen i alla fall. Jag skulle inte vilja vara utan våra "godisar", sonen får MorEPA junior och plusEPA medan dottern som är lite mer kräsen bara äter MorEPA junior.
    Tack så mycket för svar! )
  • Little Ms Chatterbox

Hej! jag skrv i förmiddags från min mobil men den fick för sig att inte sända när jag hade skrivit ett långt inlägg.

Om jag var som du så skulle jag ge Omega.
    Om ditt barn har ett explosivt humör så rekommenderar jag PlusEPA. Den innehåller Omega-3 delen EPA som man har kommit fram till gen om forskning att den har bästa effekt på aggressioner, explosivt humör och utåtaggerande.
    Eye Q och mor-EPA mini innehåller både Omega-3 och Omega-6 i kombination. De är för hjärnans utveckling och humöret. Eskimo kids innehåller även Omega-9 som är väldigt bra för huden. Fins även en "vuxnare" sort som heter Brainsharp, tror jag. Har inte testat den själv.
    Om du vill läsa vad andra ticker om Omega så klicka i länken i min sidfot.
    Nu måste jag sluta annars åker bussen ifrån mig. Fråga gärna något om det är något du undrar över.

• Little Ms Chatterbox

Vad är det för effekt du vill uppnå? Omega är även bra för sömnen. Men min personliga erfarenhet av Omega till barn med sömnproblem så behövs det Omega med både -3 och -6. Min son gick från mycket orolig sömn med insomningsproblem på 2 timmar till att somna och sova hela natten på 15 minuter. Det var en otrolig känsla att helt plötsligt ha flera timmar mer "ledighet" på kvällen. Sanning med modifikation. Vi var nyblivna tvillingföräldrar och en 1 1/2-åring med nattskräck. För övrigt hjälpte Omegan mot nattskräck också.

• kaffemamma

Alla läkare vad jag vet inom DAN (Defeat Autism Now  ) rekommenderar omega 3 till barn med autism: höga doser, ca 15-20 ml / dag helst uppdelat vid två tillfällen. Jag tycker att min son med autism blir mindre hyper och stimmig med omega.

Svar på tråden Autism! Ska man ge omega 3? erfarenheter?