• Lena

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Han har väl en annan definition. Bry dig inte så mycket utan var bara dig själv.

För mig har pojkflickor byxor och gillar praktiska saker och naturvetenskap.

• Lena

Jag tycker du ska släppa din definition på pojkflicka och lyssna lite på alla andras och vara stolt över att du är du

• Lena

Låt dem inte definiera dig. En människa är mycket mer komplex än att kunna sammanfattas med ett enda ord.

De menar inte att du är mindre kvinna bara för de säger du är pojkflicka, de menar antagligen att du tar för dig i livet.

• Lena
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:32:08 följande:
    Om jag säger Angelina Jolie i Mr & Mrs Smith när de går över till grannen och hon har ett par nätstrumpebyxor på sig under din rosa klänning för att hon inte hann ta av sig dem? Så ser jag att andra människor ser mig, och det känns hemskt tråkigt.

Uppenbarligen har vi olika bild av vad som är lyckat. För mig är det lyckat att få vara hemma och pyssla, slippa jobba, få vara hemma och baka tårtor och tvätta, göra typiskt kvinnliga saker. Men det är väl skönt att alla är olika. Men nån pojkflicka vill jag inte vara, även om jag förstår er poäng.
    För mig är man lyckad om man har möjlighet att göra det man vill och gör en lycklig oavsett om det är vara hemmafru, göra karriär, meka med bilar...
  • Lena
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:47:08 följande:
    Jag är utbildad lärare men har aldrig arbetat, aldrig ens sökt ett jobb. Jag sköter vårt hem och pysslar om och fixar och donar, bakar, köper gardiner och gör saft. Jag dammsuger, moppar, skurar badkaret och gör i ordning middag till min man kommer hem från sitt arbete. Jag tycker att det är jätteskönt och ett perfekt liv. Några gånger i veckan träffar jag väninnor och shoppar och fikar tillsammans.

Jag ser det inte som att jag måste förlita mig på att han betalar räkningar, i så fall kan man lika gärna vända på steken och se det som att han är beroende av att jag är i vårt radhus om dagarna för att han ska få mat - och så ser jag det inte. Jag pysslar för att det är roligt, jag trivs med det och önskar att alla kvinnor kunde få samma chans. Jag lever inte på min man, vi lever tillsammans och även om han tjänar pengar på sitt jobb så betyder det inte att jag inte bidrar till vårt hem. Vi är vårt hem tillsammans, oavsett vem som tjänar vad på sitt jobb. Han tjänar pengar och jag tjänar leenden och tack-ord. (och fraser som att jag är en pojkflicka ^^).
    Så bra att du kan göra det eftersom du gillar det. Jag är jätteglad jag inte behöver leva så. Jag tycker både män och kvinnor ska få välja hemmalivet om de vill och kan utan att dömmas för det.
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)