• 86TiAn82

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Jag är en STOLT pojkflicka.
    Kika in i min blogg och säg mig om jag SER ut som en pojkflicka ;)

tirja.blogg.se

Förstår inte vad det är som är så hemst med att vara det?

• 86TiAn82
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 12:51:05 följande:
    ja, jag tycker att du ser ut som en typisk pojkflicka även om du ser väldigt feminin ut så finns det "pojkflickiga" där.
    Jag förstår inte vad det är som är så himla fel med det?
    Det gör mig bara lite lite bättre, för jag känner aldrig mig som en sämre kvinna eller mindre kvinnlig pga det! Mer att jag är lite bättre för jag behöver inte tränga in mig i ett fack som tjej, enbart en hjälplös tjej!

Mitt drömyrke är att köra lastbil btw ;) Huvva va! hemskt, jag kan byta bildäck och vill lära mig att meka också! Men jag har fött barn och aldrig haft problem med att locka killar till mig! Jag kan gå i riktigt höga klackar.

Jag tror nog du behöver ta ett snack med dig själv om vad som är så hemskt med att vara en pojkflicka isf, din man verkar ju gilla dig, för den DU är! Femininitet är verkligen inte allt här i världen!

Jag kommer alltid vara stolt över att vara just en POJKFLICKA! Det tycker jag du också ska göra, vänd det till något possitivt istället!
  • 86TiAn82
    Lena skrev 2011-07-06 13:01:56 följande:
    Låt dem inte definiera dig. En människa är mycket mer komplex än att kunna sammanfattas med ett enda ord.

De menar inte att du är mindre kvinna bara för de säger du är pojkflicka, de menar antagligen att du tar för dig i livet.
    PRECIS!
  • 86TiAn82
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:06:02 följande:
    Jag vet inte om ni förstår riktigt hur jag menar. Tänk er att ni är på fika hos några bekanta, alla kvinnor är superfeminina med blommiga kklänningar, små koftor, perfekta frisyrer och naglar och alla har med sig tårtor och bullar de bakat själva. Du också. och när ni kommer hem så inser du att alla där ser dig på ett annat sätt, du är inte en av de lyckade kvinnorna, du är en pojkflicka - ett barn i deras ögon (trots samma ålder). jag tycker det känns fruktansvärt. Min man kunde lika gärna sagt att jag var en alien, en elefantman eller Quasimodo.
    Men vad spelar det för roll att dom ser perfekta ut? Ingen är det, alla har sina skavanker, sånna personer som du beskriver skulle jag aldrig vilja umgås med iaf men det är jag det. Jag va precis som du när jag va "yngre" under tidiga tonåren, vågade inte vara mig själv och jämförde mig själv med alla andra, det mår man inte bra av! Och jag tror knappast att din man syftar på att du skulle vara ett barn i hans ögon.
    Anonym skrev 2011-07-06 13:05:24 följande:
    Antagligen Är det inte ditt utseende som gör att dom tycker du är en pojkflicka utan ditt sätt att vara. Jag anses vara en pojkflicka. Oavsett om jag har klänning eller slitna jeans på mig. Det är mitt sätt. Jag har alltid varit sån. Inget fel med det. Väl?
    Nej det är absolut ignet fel med det!
  • 86TiAn82
    Anonym (T) skrev 2011-07-06 13:21:57 följande:
    Tycker verkligen inte du ser ut som en pojkflicka. Snarare en väldigt feminim tjej.
    Tack antar jag, men jag är en pojkflicka och hoppas att jag alltid kommer vara det!
    Jag vill bygga kojor och leka i leran med mina barn när dom blir större ;)

Jag tar mer än gärna att vara en pojkflicka än att bli kallad tjejtjej ;) Även om jag gillar att fixa naglarna sminka mig och klä upp mig!
  • 86TiAn82
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:32:08 följande:
    Om jag säger Angelina Jolie i Mr & Mrs Smith när de går över till grannen och hon har ett par nätstrumpebyxor på sig under din rosa klänning för att hon inte hann ta av sig dem? Så ser jag att andra människor ser mig, och det känns hemskt tråkigt.

Uppenbarligen har vi olika bild av vad som är lyckat. För mig är det lyckat att få vara hemma och pyssla, slippa jobba, få vara hemma och baka tårtor och tvätta, göra typiskt kvinnliga saker. Men det är väl skönt att alla är olika. Men nån pojkflicka vill jag inte vara, även om jag förstår er poäng.
    Men hur kan man vara lyckad för att gå hemma och bara ha sjuk tråkigt :O Jag är hemma och mammaledig just nu och har tyvärr aldrig haft turen att få ha ett jobb, så jag har levt hemmafru livet och det är hemskt!  Aldrig ha egna pengar, måsta förlita sig på att mannen ser till att räkningar och mat kan betalas.
    Jag är glad att jag har min sambo, han är fantastisk men jag vill inte leva på han resten av mitt liv för det!
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)