Inlägg från: ComicBookGuy |Visa alla inlägg
  • ComicBookGuy

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:47:08 följande:
    Jag är utbildad lärare men har aldrig arbetat, aldrig ens sökt ett jobb. Jag sköter vårt hem och pysslar om och fixar och donar, bakar, köper gardiner och gör saft. Jag dammsuger, moppar, skurar badkaret och gör i ordning middag till min man kommer hem från sitt arbete. Jag tycker att det är jätteskönt och ett perfekt liv. Några gånger i veckan träffar jag väninnor och shoppar och fikar tillsammans.

Jag ser det inte som att jag måste förlita mig på att han betalar räkningar, i så fall kan man lika gärna vända på steken och se det som att han är beroende av att jag är i vårt radhus om dagarna för att han ska få mat - och så ser jag det inte. Jag pysslar för att det är roligt, jag trivs med det och önskar att alla kvinnor kunde få samma chans. Jag lever inte på min man, vi lever tillsammans och även om han tjänar pengar på sitt jobb så betyder det inte att jag inte bidrar till vårt hem. Vi är vårt hem tillsammans, oavsett vem som tjänar vad på sitt jobb. Han tjänar pengar och jag tjänar leenden och tack-ord. (och fraser som att jag är en pojkflicka ^^).
    O jag önskar att alla kvinnor gör precis som de vill. Om jag hade levt som du gör hade jag blitt deprimerad o antagligen spytt på allt.
    Både missanpassad och fnissanpassad
  • ComicBookGuy
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 14:09:25 följande:
    Jag är 25 år och har aldrig tankat en bil i hela mitt liv. Ska jag åka någonstans själv och bilen behöver tankas så får min man åka och tanka den först för jag har ingen aning om hur man gör. Jag kan ju tänka mig att åka till bensinstationen och be de som jobbar där att tanka den, men jag vill inte störa dem i sitt jobb.

Jag tycker om att könen har olika "uppgifter", att vi är beroende av varandra för att vårt liv ska fungera tillsammans. Ville jag leva i ett förhållande där båda parterna gjorde samma sak/lika mycket så kunde jag lika gärna leva ensam eller vara lesbisk.
    Du kan ju inte leva ensam eller vara lesbisk (hur det nu skulle gå till, tror du det är nått man bara blir?). Vem skulle då tanka bilen? Eller skulle det va buss som gällde då?
  • ComicBookGuy
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-07-06 14:16:19 följande:
    Men det där är ju inte att vara "kvinnlig", det där är att vara ett våp! 

Sorry, men så är det.
    *håller med så mkt så jag får ont*
  • ComicBookGuy
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 14:32:30 följande:
    tack^^ ( Oskyldig ) bara för att du är avundsjuk på mitt fina liv^^ Skaffa dig det livet du vill ha så slipper du tycka synd om mig. Är du redan lycklig i ditt liv? Varför hackar du på mig då?

men tråden handlar som sagt inte om att jag är fin eller ful utan om hur jag kände det när min man sa att jag var en pojkflicka. KOmmentarer om hur jag lever mitt liv eller inte är helt oväsentligt i tråden.
    Men gå då till din man o säg "Du har fel, jag är ingen pojkflicka. Jag är ett våp. Sådeså!"
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)