• Drake

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 14:09:25 följande:
    Jag är 25 år och har aldrig tankat en bil i hela mitt liv. Ska jag åka någonstans själv och bilen behöver tankas så får min man åka och tanka den först för jag har ingen aning om hur man gör. Jag kan ju tänka mig att åka till bensinstationen och be de som jobbar där att tanka den, men jag vill inte störa dem i sitt jobb.

Jag tycker om att könen har olika "uppgifter", att vi är beroende av varandra för att vårt liv ska fungera tillsammans. Ville jag leva i ett förhållande där båda parterna gjorde samma sak/lika mycket så kunde jag lika gärna leva ensam eller vara lesbisk.
    Ok, så du är ganska konservativ då? Det förklarar ju att du tar illa upp, eftersom flickor "ska" vara på ett visst sätt i din värld. Det borde ju kanske din man ha förstått kan man tycka om han har samma konservativa syn som du själv.

Personligen tycker jag det är sorgligt att du aldrig känt att du vill vara självständig nog att tanka en bil. För några år sedan kom en gammal farbror fram till mig vid tvättmedelshyllan i affären med ett paket VIA i handen. Han frågar:
    "Är det här tvättmedel?", ja, svara jag.
    "Ja, jag har aldrig tvättat. Min fru gjorde alltid det, men hon gick nyligen bort"

Att man vill ha de stereotypa könsrollerna i relationen kan jag köpa så länge båda är ok med det, men för mig är det konstigt att man inte känner att man vill utveckla sig och lära sig nya saker.
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)