Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-07-06 14:18:56 följande:
Det skulle ju bara ta dig ungefär 5 minuter att lära dig att göra det, det är som sagt inte särskilt avancerat. Du skulle då få en annan frihet och detsamma gäller din man. Att du inte behöver göra det är inte en anledning för att inte kunna göra det.Att jag kan laga mat betyder inte att jag måste göra det, om min framtida partner vill laga all mat får hon så gärna göra det, om inte så kan jag göra det eller så delar vi på det. Men jag kan som sagt göra det om det behövs/om jag vill. Ingen kunskap eller färdighet är i onödan.
Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 14:09:25 följande:
Jag tycker om att könen har olika "uppgifter", att vi är beroende av varandra för att vårt liv ska fungera tillsammans. Ville jag leva i ett förhållande där båda parterna gjorde samma sak/lika mycket så kunde jag lika gärna leva ensam eller vara lesbisk.Samexistens där man kompletterar varandras färdigheter och kunskaper är inte detsamma som beroende av varandra. Jag ser många fördelar med det förra men inte en enda fördel med det senare.
Samexistens är inte beroende, beroende är inte samexistens.