• Jäjd

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-07-06 14:18:56 följande:
    Det skulle ju bara ta dig ungefär 5 minuter att lära dig att göra det, det är som sagt inte särskilt avancerat. Du skulle då  få en annan frihet och detsamma gäller din man. Att du inte behöver göra det är inte en anledning för att inte kunna göra det.

Att jag kan laga mat betyder inte att jag måste göra det, om min framtida partner vill laga all mat får hon så gärna göra det, om inte så kan jag göra det eller så delar vi på det. Men jag kan som sagt göra det om det behövs/om jag vill. Ingen kunskap eller färdighet är i onödan.
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 14:09:25 följande:
    Jag tycker om att könen har olika "uppgifter", att vi är beroende av varandra för att vårt liv ska fungera tillsammans. Ville jag leva i ett förhållande där båda parterna gjorde samma sak/lika mycket så kunde jag lika gärna leva ensam eller vara lesbisk.
    Man kan som sagt komplettera varandra ändå, din man kan vara duktig på att ordna med bilar och andra klassiskt manliga färdigheter men det betyder inte att det är bra att du inte kan det.

Samexistens där man kompletterar varandras färdigheter och kunskaper är inte detsamma som beroende av varandra. Jag ser många fördelar med det förra men inte en enda fördel med det senare.

Samexistens är inte beroende, beroende är inte samexistens.
    Mmmm. Glad
  • Jäjd

Till TS vill jag bara säga angående det här tramset med att tanka bil och kolla olja och allt det var. Det är verkligen inte svårt.
    Jag hatar allt som har med bilskötsel att göra. Jag är totalt ointresserad bara men är det inte helt givet att man lär sig göra det man borde kunna, även om man inte behöver tillämpa den kunskapen precis hela tiden, snarare än alternativet vilket är att självmant sätta sig i beroendeställning och speciellt för såna här små skitsaker?

Det är riktigt illa. Det är även den mentaliteten som gör att kvinnor oftar än män hamnar i just beroendeställning av män och det är ingen makt någon annan människa bör ha över nån annan. Frivilligt eller inte.

• Jäjd
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 14:32:30 följande:
    tack^^ ( Oskyldig ) bara för att du är avundsjuk på mitt fina liv^^ Skaffa dig det livet du vill ha så slipper du tycka synd om mig. Är du redan lycklig i ditt liv? Varför hackar du på mig då?

men tråden handlar som sagt inte om att jag är fin eller ful utan om hur jag kände det när min man sa att jag var en pojkflicka. KOmmentarer om hur jag lever mitt liv eller inte är helt oväsentligt i tråden.
    Hur kan det vara oväsenligt när du själv väljer att diskutera den saken? Som för övrigt, förmodar jag, är vad själva TS handlar om egentligen.
  • Jäjd
    Anonym skrev 2011-07-06 14:52:53 följande:
    Jag tycker TS är cool.

Jag gillar heller inte många manliga sysslor. Jag gillar inte att snickra men det betyder inte att jag inte kan slå i en spik. Jag gillar inte att mecka med bilen, men jag klarar av att tanka och fylla på spolarvätska.

Min man gillar inte att laga mat, men han kan koka makaroner.    
    Varför är det coolt att tycka det du nämnde är okvinnligt? Det är väl en sak att inte gilla det men att avskriva det som totalt okvinnligt och därmed alla som ägnar sig åt det är väl ändå inte särskilt coolt?
  • Jäjd
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2011-07-06 15:26:04 följande:
    Haha vilken rolig tråd! Tänk vad folk kan bli upprörda över hur en annan människa väljer att leva sitt liv.
    Är det det diskussionen rört sig kring tror du?
  • Jäjd
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2011-07-06 15:34:07 följande:
    Jag har läst kommentarer i tråden som varit sarkastiska och hånat TS?
    Har du läst det eller frågar du om du har läst det? Jag har inte läst det, men jag har å andra sidan inte läst hela tråden.
    Däremot uppfattar jag inte diskussionen på det sätt du uppenbarligen gjort. Jag upplever snarare att TS hånar samtliga som hon avskriver som "pojkflickor" för att de är okvinnliga och det i sig ska vara något fult. Där kan vi tala om att lägga sig i hur andra lever sina liv.

Ganska fult tycker jag.
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)