Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
Ok ts.. Den jag får höra att jag är lik rent utseendemässigt är Isabella Scorupco (hur det nu stavas) så utseendet är ungefär så feminint det kan vara. Jag får dock ofta höra att jag är lite av en pojkflicka, eller lite "grabbig" av mig i heeeela mitt liv, av alla jag träffar. Jag tror mig dessutom veta vad det beror på:
* Jag utstrålar självsäkerhet.
* Jag älskade pojkleksaker som liten, radiostyrda bilar, bygga koja osv.
* Jag har inte tummen mitt i handen.
* Jag säger ifrån, även till vuxna karlar med auktoritet när jag tycker dom har fel.
* Jag pratar ofta "rakt på sak", och slingrar inte in mig på ett typiskt "tjejigt" sätt.
* Jag använder samma "språk" som mina killkompisar, dvs grovt ibland. Jag tänker mig inte för vad som låter bra utan säger spontant "Jag knullade inatt". (Och nej jag är inte stolt över det.)
* Jag kan säga att jag var sjukt bra på en tenta/jobb när jag faktiskt var det.
* Jag vågar hävda min rätt.
* Skäms verkligen inte för hur många jag legat med.
Detta är några av anledningarna som vänner och bekanta sagt när dom argumenterar för att jag är grabbig.
Typiskt tjejiga beteenden är väl:
* Måste vara ödmjuk och lite osäker
* Barbies osv..
* Kan inte hålla en hammare
* Bit ihop och vet din plats, avbryt inte när viktiga män talar
* Låtsas generad för allt som rör sex
* Förminska ens bra prestationer
osv osv.......
Jag tar detta med grabbigheten som en komplimang idag trots att jag såg det som något negativt för några år sen. Det folk baserar min grabbighet på är ju helt enkelt att jag är en självständig person med skinn på näsan.