Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

en pojkflicka för mig är någon som inte är rädd för att ta i, få lite skit under naglarna och som stundtals gör sig "fin" med nagellack osv men som generellt inte bryr sig extremt mycket om det. Någon som verkligen kan ta vara på sig själv.

jag skulle gärna defineras som pojkflicka efter min egen definition. Jag tycker det är trevligt med målade naglar men orkar inte bry mig allt för ofta och ser det ofta som opraktiskt, jag gillar att sminka mig men gör det absolut inte dagligen. jag spenderar sällan mer än 2 minuter på att fixa håret men ibland kan det ta 1 timme.
    däremot rakar jag alltid benen och bikinilinjen när jag duschar, och skulle aldrig drömma om att visa mig med hår under armarna t.ex
    jag skitar gärna ner mig lite i stallet eller pillar med bilen och aldrig i livet att jag skulle lämna över en uppgift till sambon för att det är något som kräver att jag tar i lite mer än normalt (byter gärna däck på bilen, gilalr att bygga ihop möbler osv) om jag inte har ont som exempelvis under graviditeterna.

men jag förstår att du TS inte tolkar det på samma sätt som jag gör, men red ut detta med din man, se till att han förklarar vad han menar och att du förklarar för honom vad du tänker på när han säger pojkflicka. Det är så otroligt dumt/onödigt att vara sur över sådana missförstånd när man ganska snabbt kan reda ut det

♥ Therese 091228 ♥ Ellinor 110608 | phlippans.blogg.se
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)