Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
Kan det vara sättet du för dig på?
Att vara pojkflicka behöver ju inte vara negativt alls. Jag vet inte...jag är tjejen som inte pallar långa naglar, kan ta vara på mig själv, byter däck osv, men jag har alltid fått höra att det är sättet jag för mig på som är så kvinnligt. Jag har inte hört pojkflicka utan snarare att jag är kvinnlig på riktigt. Det är verkligen inget som jag gör med mening. Jag kan prata vulgärt, jag är inte särkskilt pryd, jag är inte hjälplös, men av någon anledning så uppfattas jag som "oerhört feminin". Jag tror alltså att ju mer man anststränger sig för att vara "kvinna" desto mer konstlat blir det, och uppfattas mer obekvämt och inte särskilt äkta...förstår du min tanke. Du är född kvinna, du känner dig kvinnlig...när du blir trygg i det och verkligen bekväm i det, så tror jag att du kommer uppfattas riktigt kvinnlig! En tanke bara. Eftersom han kommenterade turkost nagellack kanske han menar att du nu släppt det där ansträngda och blir dig själv, och det är feminint när en kvinna är på det sättet.