Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Varför inte vara nöjd med den man är och skita i vad andra kallar en? Om nu din man skulle ta tillbaka uttalandet, skulle du på nåt sätt ändra dig då eller fortfarande vara den du redan är idag? Om nån skulle kalla mig fjollig eller nåt liknande skulle jag bara inte bry mig, jag är fortfarande som jag är. Förstår bara inte varför man ska bry sig om vad andra tycker, man är fortfarande den man är vad man än blir kallad av andra. Skulle aldrig på nåt sätt ändra på mitt sätt bara för att "passa in" i andras bilder av mig.

• Anonym (Jag)
    Douglas skrev 2011-07-06 17:56:51 följande:
    Pojkflickor är aningen maskulina i beteendet. Att vara en pojkflicka har inget med utseende att göra, det är ett beteende som vissa tjejer har. De spelar hellre tvspel och dricker öl än att måla naglarna. De har ibland bristande hygien (likt män), de gillar att aktiviera sig och sporta. Men tydligaste tecknet på en pojkflicka är att hon trivs bäst med manliga kompisar och ogillar och snackar skit om feminina kvinnor och deras gruppbeteenden. En pojkflicka är extremt stolt över att vara pojkflicka (alltså är ts inte en pojkflicka). Pojkflickan är lite mindre hämmad än den vanliga flickan och det är svårt att få hon att skämmas. Pojkflickan är mer vågad i sängen än en vanlig flicka. Pojkflickan har dock svårt att bli lycklig i kärleksrelationer, det är svårt att utveckla kärlekskänslor för en pojkflicka det stannar ofta i kompisrelationer och sexuella förbindelser.
    Är det vad du tycker eller finns det med i ex. SAOL eller nåt?
  • Anonym (Jag)
    Anonym skrev 2011-07-06 18:15:18 följande:
    jag måste bara påpeka att det finns liksom fler sorters kvinnor än man kan tro om man läser här. Jag är varken särskilt kvinnlig eller manlig, jag har en del egenskaper som klassas som "kvinnliga", en del som klassas som "manliga" och en hel hoper egenskaper som inte hör hemma i någon av de klassificeringarna.
    Precis, jag har även hört att det till och med finns männskliga kvinnor som bara är som dom är. Skrattande
  • Anonym (Jag)

Verkar som de flesta som ser det som negativt att bli kallad pojkflicka lägger den största vikten vid utseendet.

• Anonym (Jag)
    Anonym skrev 2011-07-06 21:59:03 följande:

Precis!

På en liten flicka i 9 års åldern kan det vara rätt så sött med bakåtvänd keps och lånade kläder från storebrorsan och klättrandes i träd och tak.

Men på en kvinna...nej.

Hmmm....är det att vara som en pojke/kille/man? Ofta du ser vuxna med bakvänd keps och klättrar i träd?
  • Anonym (jag)

Jag tyycker att det känns som om du TS är väldigt osäker i din roll som kvinna/människa. Skaffa dig ett jobb och ett liv utanför hemmet så du får en egen identitet, både som människa och kvinna.

Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)