Inlägg från: Anonym (pojkflicka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pojkflicka)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Jag är absolut en pojkflicka. Men inte tusan har jag kort hår eller korta naglar! Jag är tom nagelteknolog (dvs ÄLSKAR långa fina naglar) men jag anses som en pojkflicka iaf eftersom jag gärna hänger med killar ist för tjejer, går ut o fiskar, bygger ihop saker hit o dit, struntar i om jag blir lite smutsig då och då... ja allt sånt som en kille "ska" göra. Men jag har fortf fina klänningar och högklackat och långa naglar!

• Anonym (pojkflicka)

Jag anser mig vara lite av en pojkflicka o är stolt över det - DET ÄR JAG!

Jag är lite av en pojkflicka för att jag mekar hellre med bilar än lagar mat (kan inte så mkt av bilar men gillar att hjälpa pappa med det), renovera o är inte rädd för att få skit under naglarna. Mitt ena dröm jobb är att köra lastbil utomlands (om jag bara hade vågat att köra ett sånt stort fordon o inte haft en egen fam).
    Jag sminkar mig inte o tycker inte om att stå framför speglen o kråma mig. Jag har korta naglar för att jag har "tjocka" fingrar o dessutom går mina naglar sönder i mitt jobb hela tiden.

MEN jag klär mig inte ovårdat, jag går i kjol o klänning när vädret tillåter det, jag har långt hår (oftast uppsatt i svan iofs, men det är hopplöst går inte att få volym på det så det bara hänger platt o livlöst därför är det bättre med svans), har iofs inga högklackade skor men det beror en del på att mina knän inte klarar att gå i sådana skor.

• Anonym (pojkflicka)
    danijova skrev 2011-07-06 19:52:27 följande:
    Precis så är det! Jag är en 'pojkflicka' och banne mig så stolt över det. Jag föredrar hellre att bli kallad 'pojkflicka' än att bete mig som ett Höns- den kategorin är inte att leka med... så TS, det handlar inte om att vara butchig utan att vara lite tuffare än de fruntimmer som är så rädda för att spräcka en lösnagel.
    Håller med dig o Saris84 o jag är liksom du stolt över att vara en pojkflicka, byter gärna olja på bilen, byter bromsar osv men klär mig inte ovårdat utan tycker fortfarande om att klä mig fint, snyggt. Utan att för den saks skull jämt gå omkring med högklackade skor o minimala kjolar eller vad man nu tycker är flickigt/feminint/kvinnligt.
    Går gärna i jeans o ett linne, ibland blir det kjol o klänning.
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)