Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
Är du grabbig till sättet kanske? Jag har flera bekanta som ser väldigt kvinnliga ut, men är väldigt "grabbiga" till sättet om du förstår hur jag menar
Är du grabbig till sättet kanske? Jag har flera bekanta som ser väldigt kvinnliga ut, men är väldigt "grabbiga" till sättet om du förstår hur jag menar
Antagligen Är det inte ditt utseende som gör att dom tycker du är en pojkflicka utan ditt sätt att vara. Jag anses vara en pojkflicka. Oavsett om jag har klänning eller slitna jeans på mig. Det är mitt sätt. Jag har alltid varit sån. Inget fel med det. Väl?
Tror din bild av en "pojkflicka" mot verkligheten var lite hejvilt. Skillnad på att vara butchig och pojkflickig.
Jag har alltid varit pojkflickig (eller manskvinna som min sambos kompis sa en gång för att skoja =))
Men. Jag sminkar mig också dagligen, rakar mig här och där, vårdar mitt yttre men däremot kanske lite grabbig i sättet.
Alltid varit en av killarna, och chockade mina kompisar som yngre när jag skulle dra med första pojkvännen på en fest. Då en av mina vänner utbrast "Tina, men en kille....tjit är HON bög?!?"
Man är inte mindre kvinna för att man råkar vara lite pojkflicka =)
Det trista är att många kallat mig just för pojkflicka för att jag har skinn på näsan och inte rädd för att uttrycka mig. Något som absolut inte behöver vara kopplat till manlighet enligt mig.
Jag är en kvinna! Jag har en sambo (kille) som älskar mig och min kropp, jag är timglasformad och kurvig, har gärna klänningar och även ett par sköna kortbyxor eller slappare jeans. Jag tar självklart på mig något praktiskt om det behövs, regnjacka eller gympaskor. Jag är duktig på mitt jobb och lyckad med min karriär och har många vänner.
Är jag en kvinna?
Liksom många sagt innan så har även jag blivit stämplad som en "pojkflicka" (varför man nu ska stämpla någon på detta oväsentliga sätt).. Mest genom mitt sätt tror jag.
Jag blir rädd när du skriver så elaka ord om någon som tänker praktiskt? som inte sätter sina naglar först eller som tycker att en feminim kvinna i blommig klänning är automatiskt lyckad?
Jag är ledsen för din skull...
Men du har ingen inkomst TS?
Tänk bara på att OM ni skulle separera så har du inte mycket kvar. Medan han har det mesta. Du har inte fått någon pension och har ingen erfarenhet från jobb..
Hur tänker du kring det?
Eller har ni skrivit avtal om sånt?