Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Hmm alltså jag är en pojkflicka, med figur som tydligen uppfattas som feminin, alltid långa naglar, dock kort hår, men det varierar till och från. Är mkt praktisk, har bara bekväma kläder som jag trivs i. Går dagligen i gummiskor, men skulle kunna vandra runt i klackar också om jag ville, men det gör jag sällan, förutom när jag städar

För mig finns det inget negativt med ordet, jag har aldrig fått uppfattningen om att andra tycker det är negativt heller. Att vara feminin handlar knappast om att raka fittan varje dag eller om man har håriga eller släta ben.

Det är som att påstå att en kvinna med a-kupa i bröststorlek är en man, du fattar väl själv hur sjukt det låter eller?

Jag är kvinna, kommer dö som kvinna, men jag är grabbig till sättet. I min värld innebär det då att jag alltid är rak och ärlig och säger vad jag menar, jag kör inga substila budskap eller kringelikrokar mig runt en massa för att komma fram till vad jag egentligen vill ha sagt.

Frågar någon mig om jag är sur och jag är sur så svarar jag ja jag är sur. Inte nej med världens suraste röst och hoppas att någon skall fatta hinten. raka rör fungerar bäst. Har tidigare mest haft kill kompisar även om det börjat jämna ut sig de senaste åren.

Din man kanske bara tycker att du är rak och ärlig, säger vad du menar och menar det du säger och därmed grabbig i hans värld och således en pojkflicka Bara en tanke..

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-07-06 22:39:54 följande:
    För mig är en pojkflicka en tjej som hänger med grabbarns och klär sig som dem (inte vill visa upp sig som tjej). Sen ser jag det inte som något negativt men jag hade inte heller velat bli kallad det i vuxen ålder...
    Fast det handlar ju inte om att man inte kan gå i tjejkläder. Utan kanske mer att man är praktiskt lagd. >Hur snyggt jag än kan tycka att små söta kjolar och klackar och toppar är på andra. Så skulle jag aldrig själv gå ut i det. Jag hade känt mig helt malplacerad och obekväm, folk hade kollat på min rumpa, mina bröst, värderat mig, nej tack! Jag behöver inte bli värderad för min yttre egenskaper. Jag har en (nästan) fullt fungerande hjärna och den är knivskarp. Skall man värdera mig så värdera mig för det jag har innanför, inte för att brösten sticker dig i ögonen om jag har en tajt topp på mig typ så
    Anonym skrev 2011-07-06 23:08:59 följande:
    Jag är en typisk pojkflicka och även en av mina döttrar.

Enligt mig handlar det inte om hur man är klädd, vilken frisyr man har eller vilka sporter man ägnar sig åt utan sättet att tänka på. För det skiljer mycket mellan könen. Killar tänker objektivare, mer analytiskt, praktiskt och är målinriktade medans kvinnor tänker... mer i känslor.
    Tack! Kunde inte förklarat det bättre själv. När jag frågat ex, vänner och min familj så uppfattar de mig som kvinna, kvinnlig kropp som faktiskt klär i det mesta. Jag har alltid tänkt på mig själv som pojkflicka, var det som yngre och är till viss del än idag, de som verkar ha svårast för det är andra kvinnor som tycker smink, mode och andra saker är viktigt, för mig rä det oviktigt även om det är kul ibland.
    Anonym skrev 2011-07-06 23:10:28 följande:
    Tillägger att jag ser det som något positivt eftersom man får det bästa av två världar.

Om någon skulle beskriva mig som feminin ut i fingerspetsarna skulle jag bli ledsen på allvar.
    Jag med, hade nog gråtit blod Gråter
  • HäckHäxan
    Stinky skrev 2011-07-06 23:34:31 följande:
    Hahaha! Nu ser ju inte jag ut så som du beskriver, men skulle nog hellre se ut så än att ha en fitta i ansiktet ( läs: förstorade läppar) och se allmänt plastig och dum ut.
    Inte jag heller, men jag hade valt att se ut så om de andra alernativet är som du beskriver! Skrattande
  • HäckHäxan
    Barfan skrev 2011-07-06 22:04:56 följande:
    Usch, ogilla!!! Man vill INTE vara "pojkflicka", du låter inte som en pojkflicka i mina ögon=) Läxa upp karln ordentligt!!!!
    Joo det vill man visst
  • HäckHäxan
    Apocalypso skrev 2011-07-06 23:52:59 följande:
    Jag är pojkflicka och stolt 100% kvinna med mina kurvor, långa hår och high heels oavsett om jag drar igång motorsågen, byter däck på bilen eller leker med en man tills han tappar behärskningen. Jag äger både balklänningar och vandrarkängor, föraktar fysisk vekhet och ointelligens oavsett kön. Skål
    Skål
  • HäckHäxan
    Stinky skrev 2011-07-06 23:57:09 följande:
    Med en fitta i ansiktet? Oh, no! Det är SÅ fult! Har man inte naturligt fylliga läppar, så är det inte meningen att man ska ha det heller. Det är ju bara att titta på dem som fyller dem, de ser ju anskrämliga ut, haha!
    Ja de kan man väl lätt påstå att dom gör. Fast jag tycker de allra flesta ingrepp ser makalöst barocka ut så jag skall nog mest hålla käften innan jag blir lynchad!
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-07-06 23:57:49 följande:
    Jag har också tänkt på mig själv på det sättet när jag tänker efter och min dotter också. Har aldrig sett det som något konstigt utan det är ju JAG.
    Jag tycker att kvinnor blir provocerade av det och män osäkra. Har fått höra flera gånger av män att jag är jättespännande meeeeeen kan jag inte bli liiiiite mer kvinnlig kanske?
    Eftersom jag redan använder kjol, smink och hela kittet är det min hjärna de velat förändra och det gör man inte ostraffat. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Det är alltid hjärnan som skrämmer andra oavsett vad man har på sig för kläder. Tydligen bedrar ju skenet grovt när jag går i kjol eller klänning och är allmänt iordninggjord OCH sen öppnar jag munnen eller helt enkelt skrattar rakt ut och inte alls är imponerad för mannen har en sportbil eller kvinnan just vart på spa helg bla bla och så är jag körd.

Mig gör det inget, jag lär ju knappast ha något gemensamt med dessa två ändå, så varför ens påbörja att odla fram något som är döfött från start
  • HäckHäxan
    Stinky skrev 2011-07-07 00:07:41 följande:
    Haha! Det ska nog jag med. Nu ska jag hoppa ned i snarklådan och få min skönhetssömn och vakna rosenkindad och vacker som en rosenknopp imorgon bitti. Kyss 

(... eller snarare med påsar under påsarna under ögonen och med alla gravidkrämpor man kan tänka sig!)  
    Men ändå vacker som en dag!

Skall glida ner under påslakandet jag med och hoppas på lite sömn, nån timme eller två innan elementet (dottern) på tre kommer och knör ner sig hon med! Måste till tippen imorgon, har fått vatten in i hela förrådet efter ett enorm störtskur igår här, allt var typ blött.. bara att åka och slänga en massa....
  • HäckHäxan
    Jizzi skrev 2011-07-07 00:27:52 följande:
    Känner igen mig. Antingen tycker killar om mig för att jag är vass, skojfrisk och för att kan och vet hur jag vill ha det och gärna säger det. Att ha samma typ av intressen som många killar gör att jag kommer bättre överens med män än kvinnor. Skryt och flash har jag inget till övers för. Söker jag en kille så skiter jag ju i vilken bil han kör eller vad han tjänar, jag har en cykel och ett eget jobb.

Tjejer tröttnar jag på att umgås med rätt fort, jag har inte samma intressen helt enkelt och jag skiter i deras pojkvänsproblem. Har jag ett problem eliminerar jag det, jag gnäller inte om det i evigheters evighet haha
    Eliminerar, så talar någon som spelar tv spel eller med stort ordförråd för de måste vara min ursäkt eftersom jag inte spelar spel alls...

Funkar också bättre med män, men nu på senare år så fungerar det hyfsat med kvinnor, dels för att de liksom fattat att jag inte konkurerar med dom, jag har nämligen aldrih konkurens, det finns inte i min värld Jag måste inte ha samma intressen som mina vänner alls faktiskt, de flesta män jag känner grejar med bilar, är raggare eller annat som jag inte alls är. Men de har skarpa hjärnor, barock sjuk humor och älskar att battla med ord, vår nämnare och så är de ärliga och raka och man kan umgås med dom även om man är oduschad och har fett hår och går runt i morgonrock och dricker kaffe, de bryr sig inte ett dyft
  • HäckHäxan
    Anonym (M) skrev 2011-07-07 01:08:39 följande:
    Ha ha, jag nätdejtade förut och en man blev helt lyrisk över att jag var ölsugen på just en onsdag. Han menade att det inte finns många tjejer som är det. Nu råkar jag gilla att fika också men det beror helt på samtalsämnet.

Ibland har jag blivit vän med vissa kvinnor för att de är så vassa på att argumentera eller insatta i frågor som intresserar mig men efter ett tag börjar samtalen övergå i oändliga analyser av männen i deras liv. Mina vänner är inte kategorin som skulle prata om smink och kläder, de är kulturkoftor som skyr ytlighet av det slaget, men relationer kan ältas in absurdum.

Många gånger har jag förundrats över hur så pass smarta medvetna kvinnor kan bli så fixerade och beroende av män. Jag är inte uppfostrad så. Jag skulle bli självständig och fick inte spela på någon konventionell kvinnlighet. Min farsa avskydde sånt. Det var militärisk disciplin och hårda puckar hemma hos oss. 

En gång i tonåren, när en väninna ältade på om en relation i ett sällskap av bara tjejer, dunkade jag henne med all välvilja i ryggen och sa "Du kan inte vara så jävla skör!" Det blev helt knäpptyst. Kardinalfel lärde jag mig fort. Man fick t.ex. inte säga att mannen är ointresserad eller bara vill knulla utan man ska säga att "hans starka känslor för dig skrämde bort honom" etc.      

Standardfrågan bland mina killkompisar när någon av dem hade varit på dejt var rätt och slätt "Blev det nåt?".  
    Hahhahaha garvar ihjäl mig, kunde vart jag som körde den där ryggdunken och frågar, va fan fick du doppa eller?

Nu hade  jag ingen militärisk pappa hemme, men väl en mamma som absolut envisades med att lära alla sina barn samma sak oavsett kön, punkt slut typ.

Idag är jag tacksam, för jag kan fiska, borra hål, fileea en firre, rensa den, baka bullar, laga mat, tvätta, skarva kablar, tepetsera, snickra och en hel del till. Dock avhåller jag mig gladeligen från att rensa fisk om jag kan slipppa och föredrar att stycka kött i alla lägen istället för just fisk, men jag kan, om jag måste och min bror kan samma saker, även om vi har olika fallenhet för olika saker,  men kan det kan vi
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)