• Jizzi

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Jag är en pojkflicka och ja, som ni ser på min profilbild så ser jag väldigt tjejig ut. Jag bryr mig om hur jag ser ut, jag är snygg och rar. Det som gör att jag utmärker mig som en pojkflicka är att jag älskar styrketräning, jag spelar wow flera timmar i veckan, då spelar jag med headset på sittandes i mjukisar och tofflor. Jag svär som en borstbindare och jag är en jävel på att laga saker

• Jizzi
    HäxanSurtant skrev 2011-07-07 00:07:24 följande:
    Det är alltid hjärnan som skrämmer andra oavsett vad man har på sig för kläder. Tydligen bedrar ju skenet grovt när jag går i kjol eller klänning och är allmänt iordninggjord OCH sen öppnar jag munnen eller helt enkelt skrattar rakt ut och inte alls är imponerad för mannen har en sportbil eller kvinnan just vart på spa helg bla bla och så är jag körd.

Mig gör det inget, jag lär ju knappast ha något gemensamt med dessa två ändå, så varför ens påbörja att odla fram något som är döfött från start
    Känner igen mig. Antingen tycker killar om mig för att jag är vass, skojfrisk och för att kan och vet hur jag vill ha det och gärna säger det. Att ha samma typ av intressen som många killar gör att jag kommer bättre överens med män än kvinnor. Skryt och flash har jag inget till övers för. Söker jag en kille så skiter jag ju i vilken bil han kör eller vad han tjänar, jag har en cykel och ett eget jobb.

Tjejer tröttnar jag på att umgås med rätt fort, jag har inte samma intressen helt enkelt och jag skiter i deras pojkvänsproblem. Har jag ett problem eliminerar jag det, jag gnäller inte om det i evigheters evighet haha
  • Jizzi

Det värsta är när de där samtalen kommer från någon tjejkompis som säger "det var längesen, ska vi ta en fika?". De vet ju att jag avskyr att fika. Och alltid samma snack som går, yada yada. Klart jag går med men hur ofta vill de med ut på en öl en onsdagkväll?

• Jizzi
    Anonym (TPE) skrev 2011-07-07 00:44:42 följande:
    Han kanske kallar dig för pojkflicka för att du säger emot honom eller tar egna beslut? En man som lever i ett så traditionellt förhållande kanske föredrar att vara den som bestämmer allt?  Du kanske inte är tillräckligt bra på att med tindrande ögon se upp till den starke mannen?

Eller så är det helt enkelt så att du är alldeles för intresserad av sex? Riktiga kvinnor ska ju vara mer eller mindre frigida...
    Eller så kanske han uppskattar och fullkomligt älskar att ts vågar ta för sig?
  • Jizzi
    Anonym (M) skrev 2011-07-07 01:08:39 följande:
    Ha ha, jag nätdejtade förut och en man blev helt lyrisk över att jag var ölsugen på just en onsdag. Han menade att det inte finns många tjejer som är det. Nu råkar jag gilla att fika också men det beror helt på samtalsämnet.

Ibland har jag blivit vän med vissa kvinnor för att de är så vassa på att argumentera eller insatta i frågor som intresserar mig men efter ett tag börjar samtalen övergå i oändliga analyser av männen i deras liv. Mina vänner är inte kategorin som skulle prata om smink och kläder, de är kulturkoftor som skyr ytlighet av det slaget, men relationer kan ältas in absurdum.

Många gånger har jag förundrats över hur så pass smarta medvetna kvinnor kan bli så fixerade och beroende av män. Jag är inte uppfostrad så. Jag skulle bli självständig och fick inte spela på någon konventionell kvinnlighet. Min farsa avskydde sånt. Det var militärisk disciplin och hårda puckar hemma hos oss. 

En gång i tonåren, när en väninna ältade på om en relation i ett sällskap av bara tjejer, dunkade jag henne med all välvilja i ryggen och sa "Du kan inte vara så jävla skör!" Det blev helt knäpptyst. Kardinalfel lärde jag mig fort. Man fick t.ex. inte säga att mannen är ointresserad eller bara vill knulla utan man ska säga att "hans starka känslor för dig skrämde bort honom" etc.      

Standardfrågan bland mina killkompisar när någon av dem hade varit på dejt var rätt och slätt "Blev det nåt?".  
    HAHA fick du ligga? Brukar jag fråga i många fall Cool Ja men det är otroligt. Jag har en vännina som alltid klagar på om sin kille. Han är skräpig, hans tjejkompisar är otrevliga och han försvarar deras beteende, han är snål, han vill aldrig ligga, hans familj är för prydd.. Du vet, en dag frågade jag varför hon inte bara gjorde slut om han var så jävla besvärlig. Hon blev helt tyst
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)