Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
Anonym (TPE) skrev 2011-07-07 00:44:42 följande:
Han kanske kallar dig för pojkflicka för att du säger emot honom eller tar egna beslut? En man som lever i ett så traditionellt förhållande kanske föredrar att vara den som bestämmer allt? Du kanske inte är tillräckligt bra på att med tindrande ögon se upp till den starke mannen?Eller så är det helt enkelt så att du är alldeles för intresserad av sex? Riktiga kvinnor ska ju vara mer eller mindre frigida...
Jag är definitivt en pojkflicka, tekniskt lagd, sköter om hus och trädgård med maskiner utan problem (och med glädje), gillar raka puckar istället för ältande, osv. Men du har helt rätt i att jag också har egna åsikter, säger emot och tar egna beslut.
Min kille är flickpojke, känslig, förskollärare, pysslar och bakar hemma, ältar gärna, osv.
Min kille säger hela tiden att det är bra att jag är mig själv, att jag kan stå på egna ben, etc. Men sen i nästa ögonblick så blir han jätteledsen över att jag inte håller med allt han säger.
I realiteten (oavsett vad han säger) så vill han att jag ska tindra med ögonen och se upp till honom. Det var riktigt läskigt när jag insåg det för några veckor sedan! Att han blir ledsen eller arg när jag inte tindrar mot honom. Jag tog upp det med honom och nu hänger vårt förhållande på en skör tråd, jag vet inte vart det kommer sluta för han verkar inte riktigt uppskatta mig som jag är.