• Smulu

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ett tips i all välmening (Ni kanske redan har detta ordnat på något vis)
    Se till så du har ekonomiska medel för att klara dig om din man går bort före dig.
    Sen det där med att tanka bilen, om du någon gång skulle behöva göra det så är jag övertygad om att du klarar ut det också.  

Kan det vara så att det din man och mamma menar med pojkflicka är: Du är självständig, följer inte normen utan gör som du vill. Som liten klättrade du i träd istället för att leka med dockor och nu som vuxen så väljer du helt efter eget huvud att gå mot strömmen och bidra till ditt förhållande genom att sköta om hemmet. 

• Smulu

Jag trivs alldeles utmärkt i min sambos sommarstuga som delas med min sambo + bror + moster. Dessutom hyrs en liten stuga som ligger ca 10meter från "stora huset" ut under sommaren. Bilresan dit (det går inte att åka kollektivt) tar ca 3 timmar.

Men tänkte berätta om varför jag gillar stugan och mer än gärna åker dit och tillbringar tid.

* Jag och min sambo har ett eget rum som vi inrett efter vårt tycke :)
    * Det frågas efter min åsikt
    * Jag har tillgång till sandstrand där jag kan ligga och slappa eller bygga sandslott med vår dotter (3 år)
    * Min sambo följer med till mina föräldrar och bor hemma hos dem under flera dagar ett par gånger / år 8 timmars bilresa.
    * Om jag vill dra mig tillbaka och läsa en bok / vila så är det ingen som säger nått om det utan ropar när det är kaffe / mat.

Så till TS. KRÄV att du får din plats, med plats menar jag även möjlighet att bestämma och påverka,  i denna stuga. I det rum som är ert.  Resten av huset kan du kanske inte göra så mycket åt.

Samma i er lägenhet. Tala om för mannen att nu är det du och han som bor där, sen ändrar du om så du trivs du med. Tala om för din man att nu ska ni fixa till ert hem så ni båda trivs. 

• Smulu
    Smulu skrev 2011-07-07 08:55:09 följande:
    Jag trivs alldeles utmärkt i min sambos sommarstuga som delas med min sambo + bror + moster. Dessutom hyrs en liten stuga som ligger ca 10meter från "stora huset" ut under sommaren. Bilresan dit (det går inte att åka kollektivt) tar ca 3 timmar.

Men tänkte berätta om varför jag gillar stugan och mer än gärna åker dit och tillbringar tid.

* Jag och min sambo har ett eget rum som vi inrett efter vårt tycke :)
    * Det frågas efter min åsikt
    * Jag har tillgång till sandstrand där jag kan ligga och slappa eller bygga sandslott med vår dotter (3 år)
    * Min sambo följer med till mina föräldrar och bor hemma hos dem under flera dagar ett par gånger / år 8 timmars bilresa.
    * Om jag vill dra mig tillbaka och läsa en bok / vila så är det ingen som säger nått om det utan ropar när det är kaffe / mat.

Så till TS. KRÄV att du får din plats, med plats menar jag även möjlighet att bestämma och påverka,  i denna stuga. I det rum som är ert.  Resten av huset kan du kanske inte göra så mycket åt.

Samma i er lägenhet. Tala om för mannen att nu är det du och han som bor där, sen ändrar du om så du trivs du med. Tala om för din man att nu ska ni fixa till ert hem så ni båda trivs. 
    OJ! Fel tråd!!!
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)