Inlägg från: Anonym (KL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (KL)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ok ts.. Den jag får höra att jag är lik rent utseendemässigt är Isabella Scorupco (hur det nu stavas) så utseendet är ungefär så feminint det kan vara. Jag får dock ofta höra att jag är lite av en pojkflicka, eller lite "grabbig" av mig i heeeela mitt liv, av alla jag träffar. Jag tror mig dessutom veta vad det beror på:
    * Jag utstrålar självsäkerhet.
    * Jag älskade pojkleksaker som liten, radiostyrda bilar, bygga koja osv.
    * Jag har inte tummen mitt i handen.
    * Jag säger ifrån, även till vuxna karlar med auktoritet när jag tycker dom har fel.
    * Jag pratar ofta "rakt på sak", och slingrar inte in mig på ett typiskt "tjejigt" sätt.
    * Jag använder samma "språk" som mina killkompisar, dvs grovt ibland. Jag tänker mig inte för vad som låter bra utan säger spontant "Jag knullade inatt". (Och nej jag är inte stolt över det.)
    * Jag kan säga att jag var sjukt bra på en tenta/jobb när jag faktiskt var det.
    * Jag vågar hävda min rätt.
    * Skäms verkligen inte för hur många jag legat med.
    Detta är några av anledningarna som vänner och bekanta sagt när dom argumenterar för att jag är grabbig.
    Typiskt tjejiga beteenden är väl:
    * Måste vara ödmjuk och lite osäker
    * Barbies osv..
    * Kan inte hålla en hammare
    * Bit ihop och vet din plats, avbryt inte när viktiga män talar
    * Låtsas generad för allt som rör sex
    * Förminska ens bra prestationer
    osv osv.......

Jag tar detta med grabbigheten som en komplimang idag trots att jag såg det som något negativt för några år sen. Det folk baserar min grabbighet på är ju helt enkelt att jag är en självständig person med skinn på näsan.

• Anonym (KL)

Ha ha ha! Ni som bara kastar skit på alla ts som finns.. kan ni inte starta en tråd där man bara kastar skit istället.
    TS är varken patetisk eller ologisk i sitt tänk. Att hennes man kallar henne pojkflicka är detsamma för henne som att han sagt att hon var oattraktiv. Jag själv hade inte blivit glad om min man sa att jag var oattraktiv. Sen är det fullkomligt möjligt, och även troligt, att hennes man inte alls menade samma sak som ts tolkade. Men nu känner hon så och tar upp det här som ett problem. FATTA!

• Anonym (KL)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-07-06 17:11:10 följande:
    "Fatta" detta:
    De flesta kritiserar inte TS användande av pojkflicka utan hennes fastlåsta könsroller som hon grundar sitt motstånd mot användandet av pojkflicka på.
    Men i så fall är ju de flesta kommentarerna OT och ganska genant för dessa kommentatörer...

För att besvara dessa OT-kommentarer (med viss genans) så.. Visst kan folk tycka att hon är fast i 50-talet osv. Men det dom tydligen missat är ju att kvinnans "frigörelse" innebär i grund och botten att kvinnan får göra fria val. Ts har gjort val om sin livsstil som de flesta här finner stereotyp för "hemmafru" och inte hör hemma i vår tid, men hon gör som de flesta andra människor som gått i spetsen för förändring, går mot strömmen och står för det. Klart det sticker i ögonen på alla Svenssons i mellanmjölkssverige! Själv finner jag det upplyftande.

Hur som  helst så finner ts att hennes man mer eller mindre förolämpat henne, det känns inte riktigt bra att få detta epitet slängt på sig och ber om tips för klä av sig pojk-flicke-kostymen...
  • Anonym (KL)
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2011-07-06 16:48:34 följande:
    KL! Precis det som jag ville få fram, det blir ALLTID såhär på FL och det är därför jag aldrig startar trådar (utom rena fakta trådar där jag undrar om något rent praktiskt) längre.

Vad bra du beskrev problemet i tråden! Nu hoppas jag att åtminstone någon ser den på ett annat sätt - om man ser det ur TS perspektiv så är det som om fullt av folk skrivit "vad är det för fel med att vara oattraktiv? Jag är oattraktiv o stolt över det" Hahaha!

Jag tycker du borde höra med din man igen TS, se efter vad han definierar som pojkflicka?

När jag ser er framför mig så ser jag Mickan o Fredde i Solsidan - o jag kan tänka mig hennes reaktion om han sa så till henne^^
    Ha ha ha! Ja precis.. "Men vaddå jag är oattraktiv och skulle ALDRIG välja att vara snygg även om jag kunde..." Fantastiskt kul!

Mickan... Exakt! Klockrent exempel!
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)