Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 12:50:12 följande:
Jag antar, om jag tänker efter, att jag inte är lika feminin som mina vänner - men jag kan inte sätta fingret på vad det är och det stör mig.Jag skulle aldrig klippa gräset, aldrig bry mig om bilen, aldrig fixa något mer i trädgården än att torka av trädgårdsmöblerna
Kanske det är min sorts humor? och jag är inte så pryd, skäms inte över så mycket (det enda jag skäms över är väl att kallas pojkflicka i så fall).
I min värld är en pojkflicka, som sagt, tyvärr en mindre lyckad kvinna. En kvinna som inte är lika feminin som alla andra, och en sån kvinna vill man ju inte vara. Kanske är det ordet som det är fel på?
bara tanken på att min man ser mig som en pojkflicka känns absurd.
Jag både ser ut och känner mig ytterst feminin. Men om någon skulle säga att jag var lite »grabbig« eller pojk-flickig som du säger så skulle jag faktiskt bara ta det som en komplimang. Att ha lite oväntade sidor som bryter mot det slentrianmässiga och ha egenskaper som står i kontrast till varandra är ju det som är spännande och som de flesta finner attraktivt!
Med andra ord, tänk om!