Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 14:09:25 följande:
    Jag är 25 år och har aldrig tankat en bil i hela mitt liv. Ska jag åka någonstans själv och bilen behöver tankas så får min man åka och tanka den först för jag har ingen aning om hur man gör. Jag kan ju tänka mig att åka till bensinstationen och be de som jobbar där att tanka den, men jag vill inte störa dem i sitt jobb.

Jag tycker om att könen har olika "uppgifter", att vi är beroende av varandra för att vårt liv ska fungera tillsammans. Ville jag leva i ett förhållande där båda parterna gjorde samma sak/lika mycket så kunde jag lika gärna leva ensam eller vara lesbisk.
    Men det där är ju inte att vara "kvinnlig", det där är att vara ett våp! 

Sorry, men så är det.
    Life's a bitch and then you die
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 14:23:35 följande:
    Om jag är ett våp, vad är min man då?

Vad är det som är så hemskt med att vara en kvinna som inte vill/kan göra de traditionellt manliga sysslorna. Bara för att jag är ovanlig behöver jag inte vara ett "Våp"?

Hur många män finns det i mellanmjölkssverige som lever precis som jag, fast tvärtom. De lagar aldrig mat, diskar aldrig, tvättar aldrig, städar aldrig etc Är de också våp då, eller är det bara för att jag är kvinna som jag ska arbeta för båda könen?

Jag är glad att vara ett våp om det innebär att vara så som jag är^^
    Inlägg 58 uttryckte det på ett bra sätt, jag kan bara skriva under där. Liksom detta;
    Jäjd skrev 2011-07-06 14:25:24 följande:
    Till TS vill jag bara säga angående det här tramset med att tanka bil och kolla olja och allt det var. Det är verkligen inte svårt.
    Jag hatar allt som har med bilskötsel att göra. Jag är totalt ointresserad bara men är det inte helt givet att man lär sig göra det man borde kunna, även om man inte behöver tillämpa den kunskapen precis hela tiden, snarare än alternativet vilket är att självmant sätta sig i beroendeställning och speciellt för såna här små skitsaker?

Det är riktigt illa. Det är även den mentaliteten som gör att kvinnor oftar än män hamnar i just beroendeställning av män och det är ingen makt någon annan människa bör ha över nån annan. Frivilligt eller inte.
  • JuliaåRonjasmammis
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-07-06 14:27:35 följande:
    Det är alltid negativt ("hemskt") att inte kunna (göra) något, det finns inget inneboende värde i okunskap. Givetvis kan man inte kunna allt men man behöver heller bära sin okunskap som något slags medalj som man är stolt över.
    Ja, jag förstår verkligen inte varför man vill stoltsera med okunskap och göra sig dummare än man är. Det är inte raketforskning vi pratar om direkt.
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym skrev 2011-07-07 19:54:42 följande:

Inget ont om dig men jag har svårt att tro att de flesta män tycker det är sexigt med en kvinna som beteer sig som en man.

Tvärtom brukar ju män uppskatta kvinnor som beteer sig som...kvinnor.

Det är ju det som är så unikt med att vara kvinna, och sen så är vi olika män och kvinnor.

Kvinnor överlag är fysiskt svagare än män och män brukar uppskatta att få hjälpa och känna sig manliga.

Orka vara den där tjejen som ska vara runt sin pojkväns killkompisar jämt och haka på jämt, knäcka en öl med killens polare och rapa och skratta högt...det brukar ha motsatt effekt och män ser dig som en man istället för en kvinna oavsett hur sexig och kvinnlig du ser ut rent fysiskt.

Men hjälp, så dumt!

Det är möjligtvis så som du beskriver inom vissa kretsar, men jag har då aldrig upplevt det. Och inte har jag då haft någon brist på män i mitt liv, snarare tvärtom, trots att jag inte någonsin betett mig som ett fånigt våp.

En kille som hade sådana krav på mig, hade jag aldrig ägnat en sekund ens, och definitivt inte sörjt. Jag vill inte leva med en person som är så indoktrinerad i mossiga könsroller.
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym skrev 2011-07-07 20:15:57 följande:

Det handlar om ens natur och hur man är naturligt...Vissa föds till homosexuella, andra föds till heterosexuella osv.

Samma sak med feminint och maskulint.

Vissa föds till att vara maskulina och de flesta män är maskulina av naturen.

Kvinnor är de flesta feminina av naturen...Inget man väljer precis.

Om man är maskulin vill man ha någon med feminin energi som komplimenterar sin maskulinitet.

Feminina män brukar oftast dras till maskulina kvinnor...och tvärtom.

Vad som är betraktas som maskulint och feminint är ju inget statiskt, utan har förändrats över tid, och förändras fortfarande.Betänker man det blir det lite svårt att ta ditt resonemang på allvar.

För att inte tala om de grova generaliseringar du gör.
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)