• Odd Pixie

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Pojkflicka är ett larvigt ord och antyder att man inte är en riktig flicka. Har du snippa, tuttar, mens och allt vad det heter? Ja, då är du en flicka. Har du snorre, skäggväxt och allt vad det heter då är du pojke. Du blir inte mer eller mindre av det ena bara för att du inte väljer att följa könsrollen till punkt och pricka.
    Och så är det med det.  

• Odd Pixie
    Lady Dahmer skrev 2011-07-08 11:18:28 följande:
    Pojkflicka antyder att du inte är en riktig flicka.

Precis som jag tänker! Är man en flicka så är man. Man blir inte mindre flicka, dvs. pojkflicka, för att man inte följer könsrollen till punkt och pricka. Gillar man att mecka med bilar t.ex. - då är man ingen pojkflicka utan en flicka som gillar att mecka med bilar. Så enkelt är det.

• Odd Pixie

Bara en sån sak som att pojkflicka är ett ord (t.o.m. ett ord med positiv laddning), medan flickpojke inte ens finns tycker jag är skumt. Jag vill inte att någon av orden ska finnas, då de fungerar som stämplar som säger "du är inte som en flicka ska - alltså är du en pojkflicka" osv. Men jag kan ändå tycka att det är konstigt. 

Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)