• MLT

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Jag har spelat fotboll och innebandy många år, kan mecka med min egna bil, är tekniker samt truck- och traversförare, jobbar inom industrin osv, men inte fan är jag en pojkflicka. Tycker det ordet är så konstigt.

• MLT
    Stinky skrev 2011-07-06 23:23:06 följande:
    Pojkflicka har inte med utseendet att göra, enligt mig.
    För mig är en pojkflicka någon som vågar ta för sig och har skinn på näsan. En tjej som inte strävar efter att vara så feminin eller manlig som möjligt, utan som är sig själv på gott och ont. En riktig pain in the ass i många fall och som rör upp känslor för att hon inte riktigt passar in i "ramarna" för hur en "riktig" kvinna ska bete sig. Att vara pojkflicka innebär inte per automatik att man skiter i sitt utseende. Tvärtom så kan man vara väldigt mån om det.
    Jag är själv en s.k. "pojkflicka", om man utgår från mitt tänk om hur en pojkflicka är. Jag har väldigt svårt för fjompiga, fjolliga brudar och har alltid haft det lättare med manliga vänner än med kvinnliga. Tjejer kan vara så oerhört falska, och det är alltid en jävla konkurrens om tamejfan allt.
    Menar du att de 'pojkiga' egenskaperna då är att ha skinn på näsan, vara sig själv och våga ta för dig, eller varför tycker du att man ska kallas pojkflicka för att man är sån?
  • MLT
    Stinky skrev 2011-07-08 20:33:13 följande:
    För mig är en pojkflicka just det jag beskrev i det inlägget du åsyftar. Var det oklart på något sätt? 
    För det första behöver du inte känna att du måste vara dryg, jag kritiserar inte ditt inlägg. Jag tycker att det är oklart varför en pojkflicka är så som du beskriver? För mig låter det som de flesta flickor? Jag tycker att det är intressant att veta varför de egenskaperna i vissas ögon anses 'pojkiga' och frågar därför. Av ren nyfikenhet och vilja att förstå andras resonemang.
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)