Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
Några tips på hur man kan komma ur rollen som "pojkflicka"?
Du hade med andra ord dött av kommentaren jag fick av en killkompis (ett ex) när vi satt och diskuterade tjejer en gång. Han ville ha min input ur tjejperspektiv på ett problem han hade med sin dåvarande flickvän. Jag svarade att jag hade inte en aning eftersom jag inte förstår heller hur hon var funtad och då fick jag kommentaren "Nej, just ja, du är ju ingen riktig tjej"
Jag vet exakt vad han menar med det och för mig är inte det den förolämpning som det låter som vid första anblicken. För mig är det inte något illa med att inte ses som en "riktig kvinna". En pojkflicka för mig handlar om inställning, inte om barn/vuxen. Jag är så långt ifrån tjejjig man kan komma ibland och jag har svårt för dessa "hjälplösa" tjejer som inte kan göra ett skvatt för att de bryter en nagel, ett hårstrå hamnar fel, man blir smutsig etc etc och som bara MÅSTE ha en mans hjälp till i princip allt.
Men du har ingen inkomst TS?
Tänk bara på att OM ni skulle separera så har du inte mycket kvar. Medan han har det mesta. Du har inte fått någon pension och har ingen erfarenhet från jobb..
Hur tänker du kring det?
Eller har ni skrivit avtal om sånt?
Usch vilka äckliga fördomamr du går och bär på.
Att en pojkflicka skulle vara MISSLYCKAD eller likställa emd att barn är ju rent skrämmande.
Jag ÄR en pojkflicka och är verkligen inte misslyckad och ett BARN slutade jag vara när jag var i tidiga tonnåren
däremot är jag DRIFTIG och SJÄLVSTÄNDIG. jag ´gilalr att fixa naglaran, gå i klackar och ha fina underkläder, sköter min kroppsbehåring och hygien i övrigt. klär mig gärna i uringat och tajta toppar MEN ytterst sällan i kjol.
Jobbar på ett företag som är till 98% män som jobbar där.
Jag är inte rätt för att byta däck på bilen, inte rädd för att byta en trasig elkontakt hemma osv
dock betyder inte det att jag är MISSLYCKAD som kvinna, hustru eller mamma bara att jag har lite andra personlighets drag och intressen är vad sonm anses vara "traditionellt kvinnligt"
Ok kan ACeeptera om du INTE vill vara sådan men släpp fördommarna om att man är misslyckad om man inte är så som DU anser en kvinna skall vara.