• Anonym

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:47:08 följande:
    Jag är utbildad lärare men har aldrig arbetat, aldrig ens sökt ett jobb. Jag sköter vårt hem och pysslar om och fixar och donar, bakar, köper gardiner och gör saft. Jag dammsuger, moppar, skurar badkaret och gör i ordning middag till min man kommer hem från sitt arbete. Jag tycker att det är jätteskönt och ett perfekt liv. Några gånger i veckan träffar jag väninnor och shoppar och fikar tillsammans.

Jag ser det inte som att jag måste förlita mig på att han betalar räkningar, i så fall kan man lika gärna vända på steken och se det som att han är beroende av att jag är i vårt radhus om dagarna för att han ska få mat - och så ser jag det inte. Jag pysslar för att det är roligt, jag trivs med det och önskar att alla kvinnor kunde få samma chans. Jag lever inte på min man, vi lever tillsammans och även om han tjänar pengar på sitt jobb så betyder det inte att jag inte bidrar till vårt hem. Vi är vårt hem tillsammans, oavsett vem som tjänar vad på sitt jobb. Han tjänar pengar och jag tjänar leenden och tack-ord. (och fraser som att jag är en pojkflicka ^^).
    vadå "alla kvinnor". Jag hade ALDRIG velat leva så. Varför inte önska att alla får leva ett liv de trivs med istället, det finns många män som vill leva som du också! Du verkar ha EXTREMT starka normer för könsroller...
  • Anonym
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 14:04:22 följande:
    hihi, hade jag varit tvingad att gå upp tidigt varje dag och gå till ett hemskt jobb hade jag blivit deprimerad och spytt på allt Solig Lyckligtvis så slipper jag tidiga morgnar, en chef, fem veckors semester, matlådor och allt annat som ett arbete innebär.
    Om du är lärare har du mer än fem veckors semester.
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 14:09:25 följande: