Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Jizzi skrev 2011-07-07 01:59:44 följande:
    HAHA fick du ligga? Brukar jag fråga i många fall Cool Ja men det är otroligt. Jag har en vännina som alltid klagar på om sin kille. Han är skräpig, hans tjejkompisar är otrevliga och han försvarar deras beteende, han är snål, han vill aldrig ligga, hans familj är för prydd.. Du vet, en dag frågade jag varför hon inte bara gjorde slut om han var så jävla besvärlig. Hon blev helt tyst
    Men precis, vad svarade hon eller blev hon helt stum???
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Anonym (tvärtom) skrev 2011-07-07 06:54:04 följande:
    Det här är lite intressant!

Jag är definitivt en pojkflicka, tekniskt lagd, sköter om hus och trädgård med maskiner utan problem (och med glädje), gillar raka puckar istället för ältande, osv. Men du har helt rätt i att jag också har egna åsikter, säger emot och tar egna beslut.

Min kille är flickpojke, känslig, förskollärare, pysslar och bakar hemma, ältar gärna, osv.

Min kille säger hela tiden att det är bra att jag är mig själv, att jag kan stå på egna ben, etc. Men sen i nästa ögonblick så blir han jätteledsen över att jag inte håller med allt han säger.

I realiteten (oavsett vad han säger) så vill han att jag ska tindra med ögonen och se upp till honom. Det var riktigt läskigt när jag insåg det för några veckor sedan! Att han blir ledsen eller arg när jag inte tindrar mot honom. Jag tog upp det med honom och nu hänger vårt förhållande på en skör tråd, jag vet inte vart det kommer sluta för han verkar inte riktigt uppskatta mig som jag är.
    Hmm jobbigt läge.. Säg till honom att uppföra sig som en man och inte ett våp, så lovar du och tindra varje gång han öppnar munnen

*ironi* alltså det där verkar enormt jobbigt, jag hade aldrig orkat i längden, palla gå runt och tindra och leka imponerad över saker som man kanske vet att man hade fixat bättre själv... Hade en kille en gång med tummen mitt i handen som envisades med att han skulle sätta upp vår astunga hallspegel... iaf blev ett alldeles för stort hål i väggen i vår nyrenoverade hall och pluggen ramlade igenom. Jag satt på en stol och tittade på och tindrade och log med huvudet på sne. Karln blir vansinnig, kastar plugg och annat åt helvete. Då säger jag är du klar älskling, skall jag fixa upp den där spegeln nu?? Han blänger på mig och sen brister han ut i asgarv, ja gör du det, tror det blir bäst så.. efter det bråkade det aldrig mer om vem som skulle sätta upp något eller skruva ihop möbler och annat. Han höll sig till att laga all vår mat vilket han är otroligt duktig på
  • HäckHäxan
    Stinky skrev 2011-07-07 17:47:52 följande:
    Är det där Demi Moore och Will Smiths ena dotter? Deras döttrar har väldigt maskulina ansiktsdrag.
    Antar att du menar Bruce Willis eller hur han nu stavar
  • HäckHäxan
    Anonym (F) skrev 2011-07-07 19:40:23 följande:
    jag är en pojkflicka.

jag är bestämd och fiser och rapar som en man..

tuff och stor i truten..och det har skrämt killar och tjejer..

men kroppsligt så ser jag ut som en annan vanlig tjej..         
    Låter som mig om man bortser från fisandet och rapandet då, för sånt skulle jag aldrig göra bland andra människor om det går att undvika.
  • HäckHäxan
    Anonym (M) skrev 2011-07-07 19:52:01 följande:
    Underbar och klok mamma du har! 

Ja, det där relationssnacket är svårt. Jag har aldrig fattat analyserande som självändamål. Jag börjar genast fundera över problemlösning och får då höra att ibland måste man bara få häva ur sig. Fint, det köper jag,men inte om det pågår under längre tid och personen i fråga aldrig gör något åt saken.

Klassiskt scenario: Väninnan ringer till mig från sovrummet och gråter för att mannen sitter med en burköl framför TV:n och inte ser henne. "Jag vill att vi pratar om det som är vi." snyftar hon och jag fattar ingenting men hummar inkännande.

Hon erkänner att hon har hackat på honom hela dagen för att han inte ser henne (wtf?) och sen tycker hon att han är hänsynslös när han hellre kollar på motorsport. Egentligen lider jag med honom och tänker låååt karln vaaa, men jag klämmer in några passande floskler som jag har lärt mig.

Själv hade jag antingen satt mig i hans knä och hånglat upp honom hett alternativt gått ut med en kompis. När jag frågar varför hon inte går ut till honom i stället för att ringa mig säger hon: "Jag vill att han ska förstå själv att han borde se efter om jag är ledsen när jag går undan.".

Jag får spel på sånt. Mina väninnor är underbara personer på många sätt men den här biten fixar jag inte. Det problemet har jag inte med manliga vänner så könsrollerna spelar nog helt klart in här.      
    Ja hon är bra min mamma. Men hon har faktiskt lärt sig det av sin pappa, som för sin generation var en ganska ovanlig man, han lärde alla sina barn allt, snickra, fiska, hugga ved och allt var det var och mormor lärde dom alla att laga mat och baka och tvätta. Varje söndag tog morfar sina 5 barn och försvann hemifrån så mormor fick en hel dag själv att göra vad fan hon ville på, läsa, sola, sova, han lagade även middagen och diskade, söndagen var mormors dag för sig själv, var nog inte såvanligt på den tiden, mamma är född 60 och min mormor är idag 81. Mormor säge ralltid att hon vägrade att hennes söner skulle bli en kvinnas belastning, så därför blev dom lika väldrillade i matlagning som i tvättning och strykning, ingen kvinna skulle någonsin behöva ha hennes söner som man och gnälla för att dom inte kan

Jag gör också sådär. Fast många gånger säger jag till mina vänner att alltså, du har aldrig funderat på att säga vad du menar istället för att försöka skicka osynliga och dolda budskap som ingen man kommer förstå (jag fattar dom inte heller)? är ofta ett uttryck de har i ansiktet då.

Jag har själv aldrig fattat varför man ens måste hänga på varandra jämt, göra allt ihop osv, jag har väl för tusan ett eget liv, saker jag gärna gör själv, skulle aldrig vilja ha en man hängandes över axeln när jag läser, målar eller gör annat. Är ju knappast tillsammans med mannen bara för att man liksom skall det, utan för att jag vill det och trivs med sällskapet. Men inte på bekostnad av min egna personlighet, då kan det kvitta.
  • HäckHäxan
    Stinky skrev 2011-07-07 20:08:05 följande:
    Haha! Nog fasiken gör jag det! Så fel det blev där...  
    Shit happens.... Demi More är någon jag tycker om faktiskt OCH så är jag fan impad över att de två hollywood människorna hade en relation så länge, inte vanligt där inte
  • HäckHäxan
    Anonym (men?) skrev 2011-07-07 19:33:47 följande:
    hur gör man som tjej för att få andra tjejer att känna sig som en pojkflicka? ;)
    Man tvingar dom att klia sig i skrevet i kassakön på ica och rapa förste bästa snygga man i örat av "misstag"
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-07-07 19:54:42 följande:

Inget ont om dig men jag har svårt att tro att de flesta män tycker det är sexigt med en kvinna som beteer sig som en man.

Tvärtom brukar ju män uppskatta kvinnor som beteer sig som...kvinnor.

Det är ju det som är så unikt med att vara kvinna, och sen så är vi olika män och kvinnor.

Kvinnor överlag är fysiskt svagare än män och män brukar uppskatta att få hjälpa och känna sig manliga.

Orka vara den där tjejen som ska vara runt sin pojkväns killkompisar jämt och haka på jämt, knäcka en öl med killens polare och rapa och skratta högt...det brukar ha motsatt effekt och män ser dig som en man istället för en kvinna oavsett hur sexig och kvinnlig du ser ut rent fysiskt.

Kan ju bara snacka för mig själv här, men mina vänner, män som kvinnor ser mig som en människa, en person, inte en vandrande nyrakad fitta som enbart är till för att tillfredställa en sugen man. Jag föredrar helt klart att vara en person i alla lägen.

Absolut har du rätt i att många män är fysiskt starkare än kvinnor, även om motsatsen finns också såklart. Är det i den fysiska styrkan som manlighet sitter menar du? Ledsen men jag köper inte det, manlighet är det som kan göra en kvinna knäsvag, utan våld Det sitter i huvudet, i personens personlighet helt enkelt.

Alltså jag kan träffa en kvinna med långt hår, långa naglar och kjol men ändå måste jag inte uppfatta henne som särskilt feminin faktiskt. jag har mött kvinnor som ser ut som våp, men så fort dom öppnar munnen så inser man att det sitter en knivskarp hjärna i huvudet.

Om jag skrämmer en man med min öppenhet, min ärlighet och mitt sätt, så är det ett säkert tecken på att han faktiskt inte är man nog för mig, alldeles för osäker som människa helt enkelt och en sån kan inte jag dela livet med någon längre stund.

Personligen dricker jag inte öl, jag rapar inte folk heller ( i min värld är det ohyfsat och ostädat ) Men jag skrattar högt och hjärtligt med mina vänner, kvinnor som män. Många kvinnor som jag känner är och har ofta alltid varit avundsjuk på mig, för min ärlighet och öppenhet och mitt mod, själv tycker jag att jag är en feg jävla kyckling dock. Män uppskattar mitt sällskap utan att för den delen vilja knulla mig, de flesta män inser rätt fort att det är helt meningslöst att ens tänka tanken, vänner är vänner, sex och kärlek är något helt annat, iaf för min del då.
  • HäckHäxan
    Stinky skrev 2011-07-07 20:30:03 följande:
    Låter som typisk finnkärring som jag.
    Inte sära bara rista, inte mkt bara liiite!
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-07-07 20:35:21 följande:

Som en feminin kvinna så skulle det förstöra mig att bli kallad för "pojkflicka".

Tänk dig att vara heterosexuell och bli kallad för bög eller ha folk som tror du är flata när du inte är det.

det skulle ta väldigt lång tid att läka och jag vet inte om jag nånsin skulle kunna förlåta min man för det.

Ser min bild ofeminin ut??? Ser det ut som en mans kropp i trosor???

Är det verkligen så jävla viktigt vad andra kan tänkas tänka? Är det liksom viktigare än vad man själv tänker och tycker om sig själv? Jag skiter väl fullkomligt i om någon tar mig för en bög, för en flata, jisses jag brukar bli tagen för att vara tonåring eller strax efter 20 och då är jag strax efter 30. Skall hela min värld rämma för detta? Skulle banne mig inte tro det, snacka om att slösa med energin och inte få ut något vettigt alls av tiden.

OCH varför skulle bög eller flata vara nått jävla skällsord, precis som alla våpiga kvinnor så är dom också, ja just det, människor
  • HäckHäxan
    mrs Elliott skrev 2011-07-07 21:10:17 följande:
    Kära du ,jag kan försäkra dig om att pojkflicka som jag är har jag absolut inte saknat beundrare ..tänka sig. Det är sådana som dig männen beklagar sig över till de kvinnor som de känner att de kan prata med ;)
    Men precis, jag har inte mött en man som haft en våpig femininum kvinna utan att gnälla som fan över henne.. Typ fatta hon kan inte ens tanka sin jävla bil själv, motorn havererade, för hon fattade inte ens att man måste kolla oljan ibland, jag har visat henne hundra gånger men det fastnar inte.. Nej vi kommer inte på festen, hon bröt en naglen och gråter som ett barn här hemma osv osv osv.. OCH jag förstår att dom tröttnar på att dela livet med en sån människa.

Jag hade också tröttnat på att dela livet med en mentalt bakom människa som skall räknas som vuxen! Faktiskt!
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-07-07 23:15:10 följande:
    För mig är ordet flickflicka inte heller något att eftersträva. Eller de egenskaper du skriver att du vill ha här i tråden, tex ordninggjord i håret, baka bullar till fester och inte jobba osv.

För mig är denna person du beskeriver att du vill efterlikna, en person jag själv skulle sakna all respekt för, och känns, ja kanske inte förakt men nästinstill. Ja som andra skrivit ett våp som inte vill göra rätt för sig i samhället utan endast leva och finnas till genom sitt utseende. En ytlig person som jag inte skulle vilja känna eller ha som mor eller väninna.

Jag respekterar kvinnor med egen yrkeskarriär som tar för sig i livet och som har personlighet, inte en som sitter tyst i ett hörn med en hembakad påse bullar liksom. En sån blir ju bara en dörrmatta. Nä fy tusan.

En kvinna ska ha åsikter om saker och ting. om politik och man ska ju inte behöva skämmas för henne i offentliga sammanhang om det tex börjar diskuteras politik eller den senaste världsnyheten och så kommer hon draclkandes med Versaces senaste kollektion liksom...

Nä du, inse att din man gav dig en komplimang där. En sån kvinna du beskriver vill du nog inte vara.
    Måste bara harkla mig lite, man kan faktiskt vara tex hemmafru och ändå inget våp, det ena måste inte utesluta det andra alltid.

Man är olika helt enkelt. Jag hade lätt kunnat tänka mig att vara hemmafru om jag hade en man och fick fler barn och man hade ekonomi till det eller kanske bara jobba 50% för att mina barn är viktiga  kan jag undvika att dom bor på dagis, så gör jag det, även om man får leva lite mer knapert, det är iaf mina barn värda tycker jag, min tid är dom värda, fler än bara några timmar om dagen som max.

Men något våp kommer jag aldrig bli ändå, sminka mig varje dag kommer jag inte göra ändå, mode kommer jag fortsätta skita i, böcker kan jag läsa ändå, min hjärna kommer inte förmultna, bara för att jag väljer att ge min tid till mina eventuella barn om jag kan.
  • HäckHäxan
    Kinga skrev 2011-07-08 19:51:55 följande:
    För mig är den det, jag anser att kvinnor vars intellekt huvudsakligen fungerar på detta sätt är relativt svåra att träffa på. Somliga av dessa drag verkar finnas hos många, enl. min erfarenhet väger dock det "känslosamma" sättet att tänka över hos de allra flesta individer av kvinnligt kön.
    Det har du säkert rätt i FL vimlar ju av kvinnor (de allra flesta vad jag förstått) som inte kan ha sex om de inte är känslor med i bilden. Dessa verkar ju dessutom ha ett stort behov av att trampa ner andra kvinnor som inte är som dom, utan som kan ha sex för sex är skönt utan känslor.. Sen är alla dessa kvinnor som kan ha sex bara för sexet skull dessutom horor och slampor och jag vet inte allt, om man skall tro på FL massan då...... Jo man har ingen självrespekt heller...

Det jobbigaste med att dra alla över samma kant är att de allra flesta är unika individer oavsett kön.

Jag är ingen känsloperson alls, det förvirrar både kvinnor och män i min omgivning, mkt värre förr än nu för tiden. Men folk LÄR sig från start att flickor/kvinnor är så som barn och blir så som vuxna, Pojkar/män är såhär och blir sådär..... OCH det är så jädra fel.....

Det är som att säga att alla kvinnor klär i rosa och älskar det och alla män skall bära blått och älskar det. Världen fungerar sällan så.

Så i min värld, nej majoriteten av kvinnor är inte så känslosamma som andra människor gärna vill tro. Jag känner få som lipar över spilld mjölk faktiskt.....
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-07-08 21:06:19 följande:
    det där tycker jag du har väldigt rätt i. Jag har själv lätt att fastna i generaliseringar, men om jag verkligen tänker efter inser jag att de flesta i min omgivning, både män och kvinnar, inte alls passar in i de generaliseringarna...
    Jag med, man har fått inlärt ett sätt att tänka, felet blir när man inte ens kan ifrågasätta sitt eget sätt att tänka eller sina fördomar. Jag är en öppen person, men jag har fördomar och jag generaliserar grovt ibland, men jag är medveten om min brist och ifrågasätter ofta mig själv.

Min bästa vän är en man, matcho, alfahane och allt det där, han har en energi som liksom utstrålar och det spelar ingen roll i vilket sällskap han är, kvinnor eller män, han är alltid alfa och ibland lite högljud. Lätt att tänka att han är en sån där jobbig jävel, som tror att han är störst bäst och vackrast, stora muskler och förmodligen ett pucko... Kan lätt förstå om folk som inte känner honom eller bara träffar honom en utekväll bestämmer att han är sån.

Men så är det ju inte, han är ju precis som alla andra mer än bara det man först ser. Han är en av de få män jag mött som aldrig ratar sina barn, han har tre, han nattar, ligger ofta och myser eller kramas och pratar med sina barn, sen om vi sitter några vänner och väntar på att lira kort, det skiter väl han i, för något av barnen behövde honom just då, vännerna får vänta, helt rätt i min värld. Han lägger upp gardiner för hand OCH det är svårt att se framför sig att han ens kan få dasslocken att jobba med något så litet som en nål

Så min slutsats blir att nästan alla är så mkt mer än man först tror.

"Man måste vara rädd om sina fördomar, annars finns det risk att man förlorar dom.."
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)