Anonym skrev 2011-07-07 19:54:42 följande:
Inget ont om dig men jag har svårt att tro att de flesta män tycker det är sexigt med en kvinna som beteer sig som en man.
Tvärtom brukar ju män uppskatta kvinnor som beteer sig som...kvinnor.
Det är ju det som är så unikt med att vara kvinna, och sen så är vi olika män och kvinnor.
Kvinnor överlag är fysiskt svagare än män och män brukar uppskatta att få hjälpa och känna sig manliga.
Orka vara den där tjejen som ska vara runt sin pojkväns killkompisar jämt och haka på jämt, knäcka en öl med killens polare och rapa och skratta högt...det brukar ha motsatt effekt och män ser dig som en man istället för en kvinna oavsett hur sexig och kvinnlig du ser ut rent fysiskt.
Kan ju bara snacka för mig själv här, men mina vänner, män som kvinnor ser mig som en människa, en person, inte en vandrande nyrakad fitta som enbart är till för att tillfredställa en sugen man. Jag föredrar helt klart att vara en person i alla lägen.
Absolut har du rätt i att många män är fysiskt starkare än kvinnor, även om motsatsen finns också såklart. Är det i den fysiska styrkan som manlighet sitter menar du? Ledsen men jag köper inte det, manlighet är det som kan göra en kvinna knäsvag, utan våld

Det sitter i huvudet, i personens personlighet helt enkelt.
Alltså jag kan träffa en kvinna med långt hår, långa naglar och kjol men ändå måste jag inte uppfatta henne som särskilt feminin faktiskt. jag har mött kvinnor som ser ut som våp, men så fort dom öppnar munnen så inser man att det sitter en knivskarp hjärna i huvudet.
Om jag skrämmer en man med min öppenhet, min ärlighet och mitt sätt, så är det ett säkert tecken på att han faktiskt inte är man nog för mig, alldeles för osäker som människa helt enkelt och en sån kan inte jag dela livet med någon längre stund.
Personligen dricker jag inte öl, jag rapar inte folk heller ( i min värld är det ohyfsat och ostädat ) Men jag skrattar högt och hjärtligt med mina vänner, kvinnor som män. Många kvinnor som jag känner är och har ofta alltid varit avundsjuk på mig, för min ärlighet och öppenhet och mitt mod, själv tycker jag att jag är en feg jävla kyckling dock. Män uppskattar mitt sällskap utan att för den delen vilja knulla mig, de flesta män inser rätt fort att det är helt meningslöst att ens tänka tanken, vänner är vänner, sex och kärlek är något helt annat, iaf för min del då.